Vad händer sen?

Många frågar mig om hur jag kommer att göra med maten när jag väl har gått ned alla otaliga kilon, vilket inte är helt säkert att jag gör med LCHF, det vet man ju inte...
Kommer jag att börja äta kolhydrater igen eller ska jag fortsätta på samma linje?
Det är ju lite svårt att säga hur jag ska göra för just nu är jag så fokuserad på att gå ned i vikt, men jag vet ju en sak: Jag kan ju inte börja stoppa i mig som förut för då är jag ju snart tillbaka på samma ställe igen. Så är det ju med alla dieter. Man ska ju helst bryta den dåliga vanan och skaffa sig ett bättre förhållningssätt till ätande. Jag tror att jag säkert kommer att äta kanske lite mer kolhydrater men då får det bli i begränsad mängd. Kanske något sött endast en dag i veckan. Skippa "värstingarna" det vill säga: potatis, pasta, ris och bröd i största möjliga mån. Troligtvis äta mer grönsaker. Jag äter ju alltid mängder med sallad till maten så det är faktiskt lite tråkigt nu när man måste hålla igen även på detta. Så länge man äter såhär så blir man ju inte godissugen heller så varför sluta? Man har helt enkelt inte det behovet. Visst kan jag titta på goda moussebakelser på jobbet och vara sugen på att smaka, men det är mest med hjärnan, inte med magen....

Idag var jag och Lina faktiskt hos Götes och käkade mat för jag hann inte laga något mellan jobbet och styrelsemötet. Jag käkade 150 grams hamburgare med dressing, sallad och massa lök. Gick hur bra som helst och mätt blev jag också.


Ibland blir det lite konstiga blandningar när man tager vad man haver i kylskåpet. Som ikväll så fick det bli hackade ägg med majonäs och örtaromat. Till detta skinkrullar som är fyllda med Philadelphiaost. Det är jättegott faktiskt. Bra som mellanmål om man behöver det någon gång men det käkar jag nästan aldrig numera. Det var bara första veckan jag gjorde det. Nu klarar jag mig på tre mål mat om dagen.


Jag har ju inte tagit några före och efter-bilder men här kan man se vad som har hänt den senaste tiden. För tre veckor sedan kunde jag knappt knäppa knappen på de här byxorna och nu åker de nästan av. Vilken härlig känsla!

Imorse visade vågen bara ett ynka hekto från sju kilo minus och nu hoppas jag att snart få se siffran 7 som första siffra....


Kommentarer
Postat av: Mamma

Kämpa på gumman du är jätteduktig. Jag vet hur den känslan känns



Kram mamma

2010-08-26 @ 11:20:20
Postat av: Linda

Hejja dig Tessan!!!!

2010-08-26 @ 13:05:13
URL: http://linda-larsson.blogspot.com
Postat av: Tessan

Tack för att ni peppar mig mamma och Linda! Jag ska banne mig fixa detta!!!

2010-08-27 @ 08:53:26
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0