Kvällsprommis...


Inte ofta jag orkar äta 06.30 men en knäckemacka och två koppar kaffe blev det idag. Hade glömt bort att jag hade köpt de här kopparna. Ganska söta tycker jag...


Idag fick det bli en sådan där protein/fettbomb-lunch på jobbet. Då håller man sig mätt lääänge....Himlans god rostbiff har vi fått till cafét!


Eftersom Stefan ville ha fajitas idag så fick min lösning bli denna...kyckling, lite vitköks-creme fraiche och råkostsallad.

Var i valet och kvalet idag om jag skulle gå ut på promenad eller köra ett pump-pass. Stefan röstade för att jag skulle gå så han kunde titta på TV:n och jag hade inte lust att vänta så det fick bli en tur ut. Det ångrade jag inte! Härligt med frisk luft! En aningens isigt bara på vissa ställen. Snacka om balansträning! Gissar att jag kommer att ha träningsvärk både här och där imorgon eftersomman spänner sig en hel del när man haljar runt. Klarade mig dock utan vurpor. Var närmast precis utanför huset när jag skulle gå in...
Tog "klättringsvägen" idag för att vara riktigt hurtig. Upp vid Högdalsvägen, upp för Tingsbacken och upp mot morsan och upp för den här...


Mördarbacken vid Årmans väg. Där gick pulsen upp kan jag lova!

Sen halkade jag ned i en väldans fart nedför matensbacken och stannade till för en pratstund hos Lotta....


Eftersom jag inte orkade göra mig kvällsmat så fick det bli en lättare variant. Nutrilett-bar. Farligt gott!

Idag ligger jag nog väldans bra till på kalorifronten faktiskt...inte hungrig heller...blev lagomt seg efter promenaden så nu sover jag nog gott sen. Gör jag ju alltid i och för sig...
Däremot funderar jag över en sak. Har kollat upp hur mycket kalorier man förbränner när man promenerar samt när man trampar på crosstrainern. Tydligen bränner man betydligt fler vid promenad och det fattar jag inte. Det kan ju bara inte stämma! När jag traskade upp för alla de där backarna i ganska så högt tempo så var ju inte hälften så trött och svettig som när jag står på crossen. Jag tycker till och med crossen är mycket värre än spinning. Jag har svårt att tro att jag bara bränner 180 kalorier på ett 45-minuterspass när jag är så trött och svettig efteråt att jag knappt kan röra mig. Är detta inte rent bullshit så är det frågan om det är värt att plåga sig så? Hmmm...Dessutom till alla er som säger att golf inte är någon sport. Bär man sina klubbor själv (som jag oftast gör) så bränner man oerhört många kalorier på en 18-hålsrunda och speciellt jag som slår alldeles för många slag och inte speciellt rakt...hihi..

Apropå golf...nu börjar det att riktigt suga till i golf-tarmen. Ujujuj va jag längtar!


Tänk när man får stå här på 10:ans tee och slå ut och se bollen slica ned i vattnet. AAAaaahhh...what a feeling!
Skämt åsido så hoppas jag att de två senaste säsongernas kräftgång ska vara som bortblåst och att jag äntligen kommer att spela som värsta Sörenstam. Är töligt när man känner att man aldrig blir bättre....men det är ju så fruktansvärt roligt ändå. I år kan nog Linan traska med i alla fall nio hål om man inte har bråttom....

Nej nu får det bli sängen för nu är jag riktigt trött känner jag....


Kommentarer
Postat av: Diana

Jag tror nog att du förbränner betydligt mer än så på crosstrainern. På gymmet tror jag att jag brukar ha förbränt runt 150 kcal på 10 minuter (beräknat utifrån min vikt och ålder) så på ett 45 minuters-pass har du nog förbränt rejält :-)

2010-03-12 @ 13:34:12
Postat av: Tessan

Vad trevligt att höra. Näe jag tror som sagt inte ett dugg på det där heller. Är man så sleten och trött efteråt samt svettas som en gris så vore det ju sorgligt om man inte förbrände mer...

2010-03-12 @ 23:53:25
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0