Sjätte vägningen

Shit vad fort tiden går! Att jag redan har LCHF:at i sex veckor är ju obegripligt!
Det har känts lite trögt den senaste veckan och jag trodde nog inte riktigt på att jag skulle lyckas kapa ett kilo. Det gjorde jag inte heller. Minus 0,9 kg blev det men det är jag mer än nöjd med...Totalt 9,1 kg, vilket innebär att cirka 10 procent av mig nu är borta...
Jag mätte mig naturligtvis också men jag orkar inte skriva up alla siffror den här veckan. Hade "bara" minskat 1 centimeter runt magen men däremot runt rygg och bröst så hade jag blivit 3 centimeter mindre. Det är lite olika olika veckor det där...

Den här helgen har det gått i kalas och jag åt faktiskt en liten bit smörgåstårta hos Ulrika och Jonas idag. Men det tycker jag ändå är ganska ok eftersom jag inte har ätit något sött alls i övrigt den här helgen...

Vågar faktiskt inte sätta upp något mål för nästkommande vecka för då är det mâten och då vet man aldrig vad som kan slinka ned....kommer inte att äta kålsoppa hela helgen i alla fall...

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Den här delen av bloggen har jag visst missat... Inte dåligt att orka hålla igång 2 bloggar!

Och är det mâten så är det, jag säger bara - munkar. DET är jag svag för...

2010-09-13 @ 23:07:52
URL: http://bergerud.blogg.se/
Postat av: Tessan

Den här bloggen är till för dem som är mera intresserade av min viktminskning. Det kanske inte är alla av mina bloggläsare som är intresserade av vilken mat jag äter hehe...



Ja munkar ja...jäkligt gott men det klarar jag mig nog undan skulle jag tro...tänkte mest på spriten som antagligen kommer att slinka ned...

2010-09-14 @ 09:12:56
URL: http://flowerroad.blogg.se/
Postat av: Mountain Road

Hej igen! Strongt jobbat av att vara inne på 6.e veckan!! Själv har jag nu provat en vecka, men det händer inget...Vet inte riktigt vad jag gör för fel...Tänkte låna några böcker på bibblan och få lite tips, men alla var redan utlånade...Så jag tänkte(om det inte är för jobbigt för dig) kan inte du då skriva ungefär hur du äter en dag? Typ som en meny? Sen är jag sånn att jag tycker bättre om att äta på kvällen än på dagen, så om du har något bra tips på vad man kan äta då får du gärna tipsa om det med =)

2010-09-14 @ 11:06:28
Postat av: Tessan

Jo absolut Mountain Road kan jag skriva lite menyer eller på ett ungefär vad man kan äta. Sen får man tänka på att det där med hur mycket man går ned är väldigt individuellt. Jag hade ju nästan 30 kilos övervikt när jag började och då går det naturligtvis fortare än om man bara har 5 kilo att gå ned. Sedan har jag läst att det kan ta en tid för vissa innan viktnedgången kommer. Har man jojobantat en del förut så tar en ett tag innan kroppen ställer om sig.

2010-09-14 @ 13:04:15
URL: http://flowerroad.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Haha så hänsynsfull är inte jag. Jag plågar "alla" med allt ;-) .. Tror nästan munkar är värre än sprit.. ..eller?!

2010-09-14 @ 22:29:22
URL: http://bergerud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0