Lilla diktatorn har vaknat

Klockan kvart över sju imorse hör jag ett vrål. "Fort jag måste ha frukost, jag ska till skolan". Jag som ligger i sängen med en hel grushög i ögonen och känner att jag skulle kunna sova minst tre timmar till tänder till på alla cylindrar.

" Har du så himla bråttom till skolan så får du väl göra din förbaskade frukost själv!" vrålar jag tillbaka. Ångrar direkt den arga tonen men blir samtidigt så less på att vara slav åt allt och alla. Det blir i alla fall tystoch jag segar lite till.
Sen när jag väl lyckas kravla mig upp ur sängen så vet han inte vad hans ska ha för frukost. Det finns nämligen inget som går tillräckligt fort att äta. Han försöker förhandla sig till att gå till skolan utan frukost, men där sätter jag ner foten.

Vet inte egentligen varför han helt plötsligt ska vara på skolan en hel timme före de börjar men det stressar mig enormt. Jag HATAR när någon hetsar mig på morgonen.

När han väl har kastat i sig smörgåsen, klätt sig och panikcyklat till skolan så är det dags för en tur till toan. Stinker piss. Han har gjort det igen. Hela ringen är plaskblöt. Jag som tjatar och tjatar på att han ska sitta ner och kissa. Jag har i alla fall lyckats med den ena manliga halvan av familjen. Suckar och börjar att göra rent och känner själv att jag börjar bli väldigt nödig....En riktig rolig start på dagen.

Den lille tioårige diktatorn har vaknat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback