Karlstad-tripp, klasscup och 0-0

Hade tänkt att hoppa över bloggandet idag men jag har ingen tidning att läsa nu när jag ska lägga mig så jag kan lika gärna sitta framför datorn en stund. Alla andra sover gott....

Imorse kastade jag och Peter oss iväg till Karlstad för att köpa golv till köket. Stefan skulle på klasscup i sporthallen och Angelina fick vara hos mormor. Efter lite ältande så beslutade vi oss för det golvet vi kollade på förra gången. Stod och valde mellan två som liknade varandra men man ska ta det som man faller för först. Härligt att vi var övrerrens i alla fall. Kollade lite tapeter också men det får bli nästa vända vi gör. Där kan det nog bli lite värre att bestämma sig skulle jag tro....
Forsatte till IKEA där vi köpte en blandare med duschmunstycke. Oumbärligt att ha tycker jag som är van att ha ett sådant på cafét. Som vanligt blev det lite annat smått och gott som fick följa med hem....
Som vanligt somnade jag i bilen på hemvägen. Jag är antagligen världens tråkigaste res-sällskap. Finns inget som gör mig så trött som bilåkande...


20 paket golv blev det. Imorgon ska det läggas på plats.


Peter har slitit upp kartongen med blandaren och inspekterat

Kom hem precis i tid till Stefans första match i klasscupen. Sprang lite fram och tillbaka mellan hemmet och sporthallen under eftermiddagen. Första matchen mot Töcksfors slutade 0-0, andra mot Silbodal 6b slutade med Smolmarks-vinst med 2-0. Sedan i sista gruppspelsmatchen förlorade de mot Silbodal 6a med 1-3 fast de spelade riktigt bra. Sedan blev det straffläggning mot Töcksfors om vem som skulle ta finalplatsen mot 6a eftersom de två lagen stod på samma poäng och målskillnad.. Tyvärr så förlorade Smolmark den men knep i alla fall bronset till slut. Tog med mig Angelina de sista matcherna och då följde Peter med också så han fick se bronsmatchen (han var tvungen att måla under tiden som jag latade mig och tittade på fotboll).


Stefan är på planen



Smolmark har nyligen "målat"


Angelina var inte så intresserad av att se brorsan spela. Hon kosade i pappas knä istället.


Smolmarks avbytarbänk


Så var det dags för att hämta bronspengen...

Angelina var så trött så trött när vi kom hem så det var bara att fixa kvällsmat och sedan natta henne. Petyer målade lite till och jag tog tag i tvätten samt plockade iordning lite. Manmåste försöka bringa någon liten ordning och reda i kaoset.

Sedan var det dags för Robinson. Tyckte det var ett bättre program idag än sist faktiskt. Tycker fortfarande att de flesta av deltagarna verkar vara ganska osympatiska. Tycker verkligen inte om Christian. Han är fruktansvärt dryg. Att Bea åkte ut var väl inte heller någon skräll eftersom hon verkade ganska jobbig.
Kände att det blev lite för mycket när Jarmo erkände att han skitit på sig under tävlingen. Tillhörde definitvt kategorin "saker man helst inte vill veta". Men han verkar i motsats till de andra väldigt sympatisk och gillade tydligen myrpiss också...Hmmmm

Earth hour då? Jodå jag släckte allt ned allt ljus men fuskade och lät TV:n vara på....

Sedan började ett litet inbördeskrig om TV:n när jag ville titta på fotboll och Stefan ville se Wallander. Han tjatade en bra stund men när jag frågade honom om hur mycket jag brukade se på TV:n så fick han ju erkänna att det inte var speciellt ofta. Till sist gav han med sig och somnade. Peter skippade hela matchen.
Det såg väl ut ungefär som jag hade trott att det skulle göra. Bara att Portugal spelade bättre. Sverige hade ett riktigt bra försvarspel men också väldigt mycket tur. Anfallsspelet existerade knappt.
Kul att det var lite nykomlingar med. Personligen gillar jag bröderna Elm och tyckte att Rasmus gjorde en klart godkänt insats. Bra frisparkar och inlägg.
Isaksson var kanon och även bägge mittbackarna. Sverige kan nog vara väldigt nöjda med en poäng med den matchbild som blev. Portugal var klart besvikna och publiken buade ut dem efteråt. Tuffa bud.

Mu ska jag sova och försöka komma ihåg att det är sommartid på G....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback