Vart tog våren vägen???

Brrr va kallt det är hela tiden...Fryser mest hela tiden känns det som. Jag som drömde om att snart få ta fram golfklubborna och allt. Nåja det kan ju vända tillbaka lika snabbt igen om vi har tur....
Nu har vi i alla fall fått tillbaka värmen på undervåningen och det tackar vi för även om det känns kyligt ändå.

Var inne och kollade på min deklaration på nätet för en liten stund sedan. Har inte fått den i brevlådan än men jag var lite nyfiken. Vad jag fattade så skulle jag få tillbaka drygt 19 000 kronor (dock innan fastighetsskatten är betald) men det tror jag inte ett dugg på. Måste ju vara nåt fel. Jag brukar få tillbaka cirka 6000 annars. Jaja vi får väl vänta och se men jag skulle inte tacka nej till den summan....

Idag är det ju Våffeldagen och därför bestämde vi oss för att servera denna delikatess med sylt och grädde på jobbet idag. Gick lite trögt till en början men när jag satte upp en skylt vid kassan så gick det bättre. Stekte våfflor för glatta livet där ett tag.
Det var verkligen väldigt mycket folk i rörelse denna dag och vi hade fullt upp att hinna med jag och A-M. Fick hemsk huvudvärk framåt dagen och mådde riktigt illa. Jag gör ofta det när jag får huvudvärk. Trodde inte att jag skulle kunna fortsätta att jobba där ett tag men A-M räddade mig med två Magnecyltabletter. När jag var på väg hem så satte det fart igen så då tog jag en Ipren och sedan har jag mått bättre resten av dagen...

Hade lovat att Stefan skulle få våfflor när jag kom hem men den planen gick minst sagt i stöpet. Jag rotade upp våffeljärnet bland alla kartonger och pluggade in den. Efter en kort stund så sprider sig en fruktansvärd odör över hela huset. Öppnar våffeljärnet och ser till min fasa att det ligger något fullständigt oidentifierbart inuti. Jag har troligtvis glömt kvar en våffla sist vi åt och det är minst tre veckor sedan. Blääää va äckligt. Fick meddela Stefan att det inte blev någon våffla till honom och då fick jag kompromissa med en pizza istället....Våffeljärnet tänker jag kassera för det var inget bra i vilket fall. Lukten satt kvar läänge kan jag lova....urk

Stefan hade ganska mycket matteläxa idag men det gick jättebra när vi skulle göra den. Brukar oftast bli tjafs men den här gången fungerade det super. Angelina höll sig lugn också för hon tittade på Pippi under tiden. Hon har kommit in i en bra rutin nu när hon är på dagis varje dag. Somnar i lagom tid så man får lite tid över åt bara Stefan och för sig själv också för den delen.

Lite andra reflektioner:

Varför hamnar man alltid i fel kö i matvarubutikerna? Det händer mig varje gång jag har bråttom i alla fall. Nästa gång ska jag ställa mig bakom dem som har matvaruberg i kundvagnarna. Då kanske jag kommer snabbare fram....

Idag har jag hört två helt otroligt värdelösa låtar på Värmlandstoppen framförda av gubbar som inte på något sätt kan uttala ett enda ord korrekt på engelska. Varför kunde ingen ha stoppat dem innan de fick sina låtar spelade i radion? Hade varit en välgärning mot både dem och oss andra. Fick knotter på armarna av hur rysligt det lät...

Skellefteå lyckades till slut få hål på Gustavsson men förlängning pågår och FBK har fortfarande chansen att punktera den här semifinalserien.

Mattias Tedenby är verkligen en artist. En spelare man blir glad av att se....

Blir inga problem att mörklägga vårt hem på Earth hour på lördag. Här är redan svart som i graven efter att solen har gått ned....
Hörde förresten att Arvika kommun inte skulle släcka ned staden på grund av säkerhetsrisken. Sunt tänkande tycker jag....
Dessutom vill jag se på Robinson på lördag....

Har aldrig saknat Canal plus lika mycket som nu.....Vill se hockey!

Ha en fortsatt bra kväll allihop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback