Vilken kick!

Ja just nu är jag så adrenalinfylld att jag har svårt att varva ned. Superkul på träningen idag! Var tyvärr inte så många på styrka i grupp men sen när cirkelträningen skulle börja fick jag en smärre chock. Det bara kom fler och fler och fler och till sist tror jag vi var 16 stycken. Skitroligt! Äntligen blev det ett sådant pass som jag vill ha! Fullt med folk, högt tempo och rå men hjärtlig stämning. Nu är det bara att hålla tummarna att det fortsätter så. Det gör så himla mycket när man är flera som kan sporra varandra att orka lite till.Det roligaste var att det var flera som var där för första gången. Alltid skojigt att få med nya ansikten.

Är faktiskt helt ensam hemma ikväll. Lina är hos mormor och Stefan är hos Anna. Sitter här nu och äter en knäckebrödsmacka och sörplar Pepsi Max. Fin kvällsmat eller hur?

Nu ska jag lägga ut lite bilder ifrån helgen som jag har lovat.


En bild på Lina från i lördags. Vi kollade på "The prestige" och hon somnade i soffan bredvid mig....Filmen var by the way hyfsat bra men lite hoppig i tid och rum....


Fin morgon igår när jag susade förbi Sandaholm


Inte lika kul att ha sola i öga....


Peter insisterade på att sitta vid Årjängstrollet på Bergvik och dricka kaffe. Dessutom insisterar han alltid på att se ut som ett pucko på alla bilder....



Eftersom jag skulle köpa skiddress till Stefan så ville jag att han skulle följa med vilket inte han ville. Vi fick lösa det på detta sätt. Ta en massa bilder och skicka som MMS och kommuicera mobilledes...Liiite mer omständigt bara....De här var på förslag först...Dög inte....


inte den här heller men det kan jag förstå med den hemska färgen. Byxorna däremot föll i god jord hos unge herrn...


...nope...


...nej nej nej....


...äntligen fick den här jackan tummen upp...under tiden som jag och Stefan dividerade fram och tillbaka så höll Peter på att trampa igenom golvet. Vad är det med karlar och affärer egentligen?
Blev väldigt glad när jag kom till kassan och fick höra att jacka och byxa kostade under tusen spänn. På jackans prislapp stod det att den kostade 999::- men tydligen var det halva priset. Sånt gör mig väldans glad....
Sedan fick jag också tag på ett par överdragsbyxor till Lina också i rätt färg så nu kan vintern komma!


Sedan drog vi ut till Kronoparken för att titta på en bils om Peter ville köpa och ha i arbetet. Nu var det min tur att vara uttråkad. Orkade inte ens att gå ur bilen för att fota den. Men här är en liten skymt. Han ska hämta den på onsdag.

Handlade en hel del på IKEA men fick som vanligt skippa några saker på grund av platsbrist. Jag ville ha en vit byrå i hallen och ett skrivbord till Stefan fick också vänta kvar på IKEA.


Köpte en hel TV-möbel men det här var det enda Peter hann att få ihop igår kväll. Först ville vi ha valnötsfärgat men då var naturligtvis vitrinluckorna utsålda. Då kunde vi tänka oss ek men då fanns det bara vita stommar. Vem sätter ekdörrar på vita stommar undrar jag? Urfult! Ville egentligen inte ha den här svartbruna färgen men blev glatt överraskad när jag kom hem och fick se att den passade perfekt ihop med både soffan och matsalsmöbeln. Ska bli intressant att se hur det blir när allt är klart....


Den här korgen blev jag riktigt förtjust i. Den ska jag försöka att pynta i under veckan....och till jul kan man ju göra den hur mysig som helst...


Värmeljus skulle alla ha så vi köpte sex hundra stycken...


Äntligen nytt vardagsporslin efter att ha käkat i ett halvår på finservisen...faktiskt utan att något gott sönder...


Lina fick en spök-nattlampa...


Äntligen ett nytt överkast som går ihop med våra hemska tapeter. Kan vändas också och går i en ljusare nyans på andra sidan. Tänk så käckt!

Nåja det var ett litet urval av vad vi köpte. Blev mycket småsaker typ krukor, ljuslyktor och lite annat pynt.

Här kommer lite bilder från i fredags...


Såhär missnöjd var jag med mitt utseende....


Anledning: Se den gigantiskt stora röda fläcken på vänster kind som är en stooor finne. Jag är bedrövlig i hyn just nu med pletor och finnar överallt. Kanske beror det på min diet? Vet inte men det är inte roligt i alla fall att se ut som en tonåring i fejset....


Den här fick Peter komma med till mig på jobbet...Jag hade nämligen lyckats med konststycket att glömma att ta på mig BH:n när jag gick till jobbet. Inte första gången heller...ifjol glömde jag att ta på mig sport-BH:n när jag skulle ha ett aerobicpass. Det var värre....

Avslutar med en bild på hur en typisk lunch ser ut för mig nuförtiden...


Bacon, hamburgare, ägg och dressing. Väldigt gott och man blir proppmätt...



Middagen fick bli en ost och skinksallad från Venedig. Ungefär vad jag hiunner att slänga i mig mellan jobb och träningspass...

Kom just på att jag har glömt att sätta på värmen. Kanske dags för det när det kryper ner under nollan...En liten nackdel som jag har märkt av den här dieten jag går på är att jag har blivit ännu virrigare än vanligt. Jag är absolut noll koll på vart jag lägger saker och jag blir en aningens okoncentrerad ibland...men skit samma...det brukar ordna sig i slutändan....

Nu är frågan eftersom jag inte behöver köra till Vännacka imorgon så kanske jag skulle passa på att ta en morgonpromenad. Skulle ju inte tro att jag könner för det men man vet aldrig. Imorgon är jag ledig och ska först med Angelina till tandläkaren och sedan och klippa mig. Eventuellt blir det badhuset på kvällen också. Allt är precis som vanligt. Full rulle...and I like it...

Lite annat:

Färjestad får spela med sin tredjemålis ett tag framöver eftersom Hento sa nej...Gammalt groll som ligger bakom kan man undra? Känns som om det kan bli tufft....

Nu är det bara en vecka tills jag och Lotta drar till El Stockholmo...Tjenna va kul det ska bli!

Undrar om Svennis blir förbundskapten. Är tveksam till om det verkligen skulle bli bra...

Vill se "Flickan som lekte med eleden" NU!

Vill också ha en bra bok att läsa...

Degerfors är tillbaka!

Näe nu får det vara gonatt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback