Amputering...

...av min onda fot lär det knappast bli men tydligen så promenerar jag omkring i princip på hälbenet enligt ortopeden så det är väl inte så konstigt att det gör lite ont. Jag har slitit ned min hälkudde (speciellt i höger fot) så nu får jag använda mig av konstgjorda...


Såhär ser de ut mina "hälkuddar"....Fantastiskt sköna att gå på i vilket fall som helst. Ska prova detta i en månad och blir det inte bättre så är det en cortisonspruta rakt in i hälen som gäller och det låter ju inte så jäkla skönt så det hoppas jag att jag slipper...

Härligt ställe det där Klarälvskliniken. Ligger i FBK Center precis bredvid Löfbergs Lila Arena och hur fräscht som helst...


Väntrummet...


Lina softar i den stora sköna soffan och hann att käka två äpplen innan vi kom in. Jag drack lite kaffe och bläddrade i tidningar...




Efteråt hoppade vi in på Nitton32 Bar & Bistro för att få lite käk. Lina är helt fascinerad av utsikten...


...som inte var så dum...synd att inte FBK-spelarna tränade bara...det hade varit lite kul.
Såg dock en gammal hockeyspelare under lunchen. Roger "Ragge" Johansson passerade vårt bord....längesedan man såg honom sist...
Lina käkade fiskgratäng och jag åt kalops. Jättegod mat! Rekommenderas!


Sen drog vi vidare till Toys R Us där Lina fick härja runt en stund och kolla in leksaker. Hon fick med sig några småsaker hem också. Letade efter 3D-glasögon som Lina ville ha för att kunna se sin Barbiefilm men det hade de inte att sälja tyvärr. Däremot så fick hon ett par av den snälla kassörskan.


Nästa anhalt blev Bergvik där jag kollade runt lite på Intersport. Köpte ett par runningpants och kollade lite olika skosorter. Hann dock inte prova för det är inte så lätt när Angelina är med. Det säger TJOFF så är hon borta!
Sen blev det lite fika också...


Sista stoppet för dagen blev IKEA. Lina härjar runt på barnavdelningen...


Blev lite smågrejer...mer porslin, lite glas, plastburkar och några fejkblommor så jag slipper att vattna. Följer min mors råd...hehe...


Lina provar sin nya "slinky" i trappan. Tyvärr har vi liite för breda trappsteg för att den ska fungera helt optimalt...

Medan jag har varit ledig så är det faktiskt en som har gjort ett försök att amputera sig...


Bittan provade nya kniven idag...den var vass...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback