Ett litet stopp

Ja igår stannade vågen på minus 5 kilo och jag hurrade lite för mig själv inombords men idag tog det stopp. Efter drygt en veckas konstant viktnedgång så pekade vågen på samma vikt imorse. Men å andra sidan vägde jag mig cirka fyra timmar tidigare än de andra dagarna....jaja...
Allt rullar på och jag försöker hitta på nya rätter att göra för att variera mig och inte bli uttråkad.


Igår fick det bli lövbiff igen eftersom jag hade kvar sedan dagen före. Denna gång strimlade jag den och stekte wokgrönsaker till. Det som ligger uppepå är massor av vitlökssmör...Jättegott var det även om wokgrönsakerna kanske innehåller lite onödigt mycket kolhydrater....


Köpte den här supergoda osten som variation till den ständiga fetaosten. Kan man äta nästan som godis...


Tillbaka på jobbet igen idag och då tager man vad man haver till lunch...

Till middag idag blev det räkgryta men den glömde jag att fota eftersom morsan kom just då....

Hur mår jag då? Jo jag mår ganska bra förutom att jag har dragit på mig en förkylning och idag har jag varit rejält trött...Känner precis som förra gången jag provade LCHF att jag blir lite disträ och trög i skallen. Inte så bra men det kan det vara värt i slutändan om det inte blir värre än såhär. Kan ju hoppas att det är övergångsbesvär som försvinner...

Orken är det heller inget fel på. Spelade golf med Lina igår och det är ju ett träningspass som heter duga när man ska dra runt på henne samtidigt som jag bär klubborna//slår/går i minst sagt kuperad terräng. Att jag spelade som en kratta är en annan sak. Benen var inte mörare än vanligt efteråt.

Ska bli kul att mäta sig till söndagen för det känns faktiskt att det har tagit lite här och där. Arbetsrocken kändes till exempel större idag när jag kom tillbaka efter fyra dagars ledighet. Till min glädje så har putmagen krympt. Det är oftast på den man ser att man äter för mycket kolhydrater. Killar får så kallad ölmage.

Näe det var väl alltför idag....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0