Fjärde vägningen

Fyra veckor avklarade och denna söndag pekade vågen på minus 0,9 kilo sedan förra veckan. Jag hade ju hoppats på ett kilo men det var nära. Jag hade antagligen klarat det också om jag inte hade fuskat igår. Vågen stod ju då på 80 kilo prick men det var innan jag åt en Billys-pizza för att få i mig lite näring plus att jag åt ganska så mycket av den där goda chokladen. Jaja...sånt som händer. Nu är det nya tag nästa vecka utan vindrickande och kräkande...
Totalt har jag nu gått ned 7,2 kilo och det är ju ett fantastiskt resultat. Mätte mig också idag och jag har minskat en centimeter runt bröst, midja och mage den senaste veckan så det är jag desto nöjdare med. Tror faktiskt inte att jag har varit smalare än såhär sedan Lina föddes. Jag vägde 75 kilo där en kort stund sommaren 2007 men då mätte jag nog mer tror jag. Det där rimmar ju inte alltid eftersom man kan omfördela vikten ganska rejält. Då hade jag fortfarande kvar mycket av den där "bebismagen" man får...

Nu har jag i vilket fall kört ganska så stenhårt i en månad-precis som jag sa att jag skulle göra och utan varken blod, svett eller tårar. Etappmål ett avklarat. Det ska bli väldigt spännande att se hur länge den här viktnedgången kan hålla i sig. Eftersom jag inte lider någon som helst nöd så är det ju bara att fortsätta på samma linje och följa utvecklingen. Förhoppningsvis kommer det att bli mer träning framöver också och det kan kanske vara till lite hjälp.

Nytt mål: Vecka åtta ska jag förhoppningsvis inte väga mer än 77 kilo. Tre och ett halvt kilo alltså. Det kan jag väl fixa??? Håll tummarna!

Kommentarer
Postat av: Mountain Road

Hej! Följer din blogg och tycker verkligen att du gör ett bra jobb med dieten!

Känner mig själv lite sugen på att börja, men vet inte vart jag ska börja...Vad äter man och hur äter man när man går på LCHF? =) =) =)



Kämpa på =)

2010-08-30 @ 07:45:27
Postat av: Tessan

Va kul att du följer mig på bloggen! Jadu hur äter man? Det bästa är att söka på internet på LCHF Viktminskning så finns det hur mycket info som helst. Personligen så äter jag inget med mer än 5 g kolhydrater/100 gram. Det är ett bra riktmärke för då är det bara att läsa på förpackningarna. Det finns en lista på internet också som visar hur mycket det är i grönsaker för det kan vara värre att hålla reda på, men man ska helst äta sådana grönsaker som växer ovanför jorden. Allt som är rött är det mer kolhydrater i...

Jag äter alltid ägg till frukost i alla former plus gärna bacon. Kan bli enformigt men man vänjer sig faktiskt och det är det allra bästa att hålla sig mätt på. I övrigt är det bara att variera mellan kyckling, köttbitar, fisk och gärna köttfärs. Köttfärs kan man ju göra hur mycket som helst med! Dessutom får man slänga i en massa creme fraiche och grädde!

Det finns hur mycket goa recept som helst om man söker på LCHF-mat!!!

Sätt igång och lycka till!

2010-08-31 @ 00:15:09
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0