Ingen fredags-pizza

Varje fredag kväll (med några få undantag) äter vi pizza hemma hos oss. Jag äter alltid Hawaii-pizza.
Men det funkar ju som bekant inte nu så det får bli ost och skinksallad som tröst istället och det är ju inte lika kul. Idag blev jag dock så sugen på pizza och Lina åt nästan ingenting av sin så jag skrapade helt sonika av fyllningen och åt. Bättre än ingenting i alla fall...

Idag har det verkligen varit trögt med dieten känner jag, mestadels för att jag inte hade varit förutseende med att göra matlåda att ha med till jobbet. Då får man slänga ihop det som finns och det blir mestadels räkor, sallad och något kallskuret som rostbiff, skinka eller kalkon. Väldigt gott, men inte att äta hela tiden. Jag vill helst ha varm mat mitt på dagen. Får skärpa mig tills nästa vecka.
Eftersom jag har känt mig lite låg idag så provade jag att mäta mig. Hade tänk att vänta men jag ville muntra upp mig. Det hade i alla fall försvunnit 3 centimeter från midjan och det gillas skarpt. Känner mig lite mer motiverad efter det beskedet (som jag i och för sig visste redan eftersom kläderna sitter mycket bättre).

Nu är det bara att kämpa på under helgen inför vägningen på söndag morgon....


Kommentarer
Postat av: Marie R

Hej.

Jag äter också LCHF och tidigare åt vi också fredagspizza men nu äter jag kebabtallrik utan bröd om jag är less på sallad.. Det är ett hett tips.:D

2010-08-15 @ 23:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0