Mår bra

Har precis avslutat frukost. Äggröra (med grädde) och bacon fick det bli idag. Faktum är att det är vad jag äter-VARJE dag till frukost. Eftersom jag håller mig ifrån yoghurt och fil (gillar jag inte ens) så blir det lätt så...men å andra sidan så åt jag ägg till frukost nästan varje dag även före jag började med LCHF också. Skillnaden är bara att jag skippar brödet och lägger till baconet.

Den här veckan har det varit trögare på viktfronten. Vet inte riktigt varför men jag vet ju att det kan bli så ibland. Jag har ju trots allt gått ned en hel del på kort tid så kroppen kanske behöver en vilopaus? Inte vet jag men så länge jag vet att jag inte har fuskat så fortsätter jag på samma spår. Man har ju måttbandet att tillgå när vågen står still. Det brukar vara mera uppmuntrande. Dessutom är det inte söndag än....

Förutom att jag har kapat några kilo så mår jag himla gott just nu. De första omställningsbesvären är borta nu och allt går mera på rutin. Man tänker inte så mycket på allt det där andra som man inte får äta. Man är helt enkelt inte sugen och det går inte beskriva hur skönt det är. Vill jag ha något extra så äter jag en ruta 70%-ig choklad och sen är det bra. De där sockerdipparna kan man verkligen leva utan...

Idag är jag hemma med Angelina som är sjuk och då måste man ju hitta på något. Vi tänkte baka lite chokladbollar och kanske något annat gott. Då sätts man lite på prov men jag är övertygad att jag klarar det utan att nalla en enda...

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0