Stadigt nedåt...

Är inne på dag 18 av min LCHF-diet och väger numera 5,8 kilo mindre än vid starten. Jag är på ett sätt lite stolt över mig själv men å andra sidan har det varit ganska enkelt (ja förutom i lördags) så det känns inte som någon jätteprestation.
Jag förundras fortfarande över att det funkar så bra som det gör. Jag mår prima och orkar faktiskt mer nu än förut trots att jag är förkyld. Jag hade lite bryderier nu idag när jag skulle tävla om jag skulle fixa arton hål utan kolhydrater och det gick ju alldeles utmärkt. Visserligen spelade jag kasst men det tror jag knappast är en effekt av kolhydratbristen. I vanliga fall brukar jag nämligen starta ganska bra och sedan rasa på slutet när energin och orken tar slut men idag var det ju tvärsom. Jag kände mig förvånansvärt fräsch i kroppen trots att banan var väldigt kuperad och vi spelade i över fem timmar. Nu efteråt är jag också piggare än vad jag brukar vara.

En annan sak som är väldigt skönt är att i princip aldrig känna sug eller panikhunger. Visst blir jag hungrig men aldrig så att det skriker i magen.
Magen mår också bra av LCHF. Man får i princip inga gaser alls och behöver inte känna sig uppblåst och däst. Det känns verkligen som om jag har fått snurr på detta nu och jag kommer att hålla på så länge som det krävs....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0