Vägning nummer två

Två veckors diet idag och dags för andra vägningen. Var lite nervös inför denna vägning för igår hade jag faktiskt gått upp av någon anledning, men vågen stannade på minus 1,7 kg den här veckan och det är väl klart godkänt tycker jag. Jag hade satt ett mål på 1-1,5 kilo så jag är nöjd. Alltså minus 5,2 kilo på två veckor!

Igår förde jag världens kamp mot mig själv. För första gången som jag började med LCHF så var jag sugen på att äta sött. Jag menar RIKTIGT sugen! Vi har 70%-ig choklad på cafét som är riktigt god men hade jag tagit med en sådan hem så hade jag mosat i mig hela och det är inte riktigt tillåtet så jag avstod...Bröt en bit av en som låg öppnad och så fick det vara bra. Funderade på om jag skulle vispa mig lite grädde och ha till jordgubbar men det slutade med att jag kokade mig ett par ägg och åt med räkor och majonäs och sen var suget borta. Jag hade med andra ord käkat för lite nunder dagen och då kom det där suget direkt...

Inför nästa vecka så får jag väl sätta ett nytt mål. Minus 1 kilo tror jag kan vara realistiskt eftersom minskningen borde slå av på takten nu i och med att kroppen vänjer sig vid den nya födan. Jag kan inte säga att det ska bli mer motion för jag är fortfande genomförkyld och så länge inte halsen är ok så får jag ta det lite lugnt tror jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0