Fridag...

Var uppe tidigt idag också eftersom jag var tvungen att köra Stefan till skolan. Fick bli en knäckemacka och kaffe som start up innan det bar iväg....


Sen när vi kom hem kunde vi sätta oss i lugn och ro och äta riktig frukost framför Tv:n. Bacon och ägg fick det bli...Faktiskt bra att dela upp frukosten sådär på två gånger...


Blev ganska sen lunch idag också så jag var rejält hungrig. Hade handlat med mig en sådan här ifrån ICA idag. Åt den förra fredagen också och det är den bästa färdigmat jag någonsin käkat! Helt underbart god faktiskt. Innehåller 470 kalorier så det är OK och man blir faktiskt väldigt mätt på grund av den krämiga smaken som mozzarellan ger. Den är dessutom fri från smakförstärkare, konserveringsmedel och konstgjorda aromer. Den här kommer jag att äta ofta har jag på känn...


Till kvällsmellis fick det bli en sån här...alltid bra att ha med i väskan när man jobbar eftermiddagen annars är det sååå lätt att det slinker ned något betydligt onyttigare. Det värsta är att det känns som om man har ätit godis när man har tuggat i sig den. Känns som om man har syndat på nåt vis trots att den inte innehåller mer kalorier än en Wasa Sandwich.

Att jobba på ett café och försöka att gå ned i vikt är en kombo som inte rimmar så bra. Man måste ha dubbelt så bra karaktär som någon som har ett kontorsjobb till exempel. Tusentals kalorier som omger en vareviga minut på dagen. Rena terrorn för en bantare! Därför är jag extra noga nu med att verkligen försöka äta i alla fall var fjärde timme för annars är det väldigt lätt att falla dit. Det mesta är vanan tror jag. Nån smakbit där och någon chokladpralin där blir väldigt mycket under ett år...
Hemma försöker jag att inte ha så mycket godsaker i skåpen under veckorna. Inte bara för min skull utan också för mina sockermonster till ungar. Det fungerar väldigt bra för jag blir sällan så sugen att jag åker extra till affären bara för att köpa godis. På fredagar och lördagar däremot så finns det alltid godis här hemma. Min stora last är ju plockgodis och speciellt allt med choklad. Åt en hel del sånt förra lördagen men nu till lördagen har jag bestämt att det ska bli morötter och dip istället. Får se om jag kan hålla mig till det...


Kvällsmat;: jordgubbsmoothie och knäckebröd med Philadelphia vitlök & örter...

Idag är jag bara så trött i kropp och själ att det inte finns någon ork alls till att träna. Tar därför en av mina två tillåtna vilodagar idag. Har hållt kaloriintaget bra idag så det känns som om det inte gör någonting...
Imorse hade jag gått ned ytterligare ett halvt kilo och jag vill gärna klämma i alla fall ett kilo den här veckan så det gäller att hålla igen under helgen...

Nu ska soooova och det ska verkligen bli skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0