Ny vecka, nya tag

Jäpp då går jag in på vecka fem (tror jag) på min resa mot målet. Förra veckan noterade jag ju ingen viktminskning (inte så överraskande eftersom det inte blev någon träning) men imorse såg jag att vikten är på väg ned och då blir man ju lite glad!

Nu började jag träna igår igen och har ju kört pass idag också och känner mig pigg! Härligt! Vi får väl se hur mycket träning jag hinner med denna hektiska påskvecka men jag ska verkligen försöka!
Mätte mig inte idag. Tror jag sparar det till nästa vecka för då ser man förhoppningsvis större skillnad. Känner mig i alla fall smalare. Märktes på att träningstopen satt lösare runt midjan idag. Framför allt är det bilringarna som har minskat lite och så syns det i ansiktet. Jag tappar alltid hull i ansiktet allra först plus fötterna. Det är väl allt överskottsvatten som man släpar runt på som försvinner antar jag.

Nu blir det stora testet att undvika allt påskgodis till helgen. Påskmat kan man ju äta med gott samvete (om man hoppar över Janssons) men allt där där söta får bli i lagom mängd....

Idag har jag verkligen inte ätit alls mycket med tanke på att jag har tränat en hel del och säkert brännt en och annan kalori...men jag är mätt och belåten....

Till frukost: en knäckemacka med stekt ägg, en med ost
Lunch: hamburgare, stekt ägg, lite räkor med skagenröra och grönsaker
Middag: en deciliter kokta makaroner, sås och fem köttbullar
Kvällsmat: 2 knäckemackor med cheddarost.
That´s it. En bra dag har det varit. Den där skagenröran som jag gjorde på jobbet var verkligen ljuvligt god. Det är det bästa med lågkolhydratkost att man kan äta sådana saker.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0