Resultat

Ja då var det dags för vägning nr 2 sedan jag började med att vara duktig. Går alltså in på tredje veckan nu. Vågen stannade på: 85,5 kilo, det vill säga minus 1 kilo precis sedan förra måndagen. Härligt! Totalt har jag då gått ned cirka 3 kilo på två veckor. Har som mål att gå ned minst ett kilo i veckan. Vet att det kommer att bli svårt framöver men då blir det till att träna hårdare eller att vara hårdare på maten. Fortsätter på detta vis tills det tar stopp på vågen.
Har inte mätt mig än men ska göra det sen. Märkte imorse att fötterna har blivit mindre för arbetsskorna satt löst så jag fick spänna till dem lite mera. Det blir de alltid när jag går ned i vikt för jag samlar så mycket vatten och det försvinner ju när man sköter maten....

Idag blev det en frukost på jobbet med stekt ägg, ost-knäckemackor och kaffe. Tog med knäckebröd till jobbet idag så att jag alltid har det till hands och inte lockas att äta det goda mjuka brödet som vi säljer...


Dagens lunch: lite bacon och ägg, sallad med räkor och sen lite egentillverkad tonfiskröra som grädde på moset. Mucho gott var detta....Man blir lagomt mätt och undviker att bli sugen på onyttigheter om man äter såhär...


Eftersom jag inte hann att handla till middagen idag så fick det bli vad som fanns i kylskåpet. Man tager vad man haver...ICA:s jättegoda hamburgare (ej frysta) med cheddarost, vitlöksdressing och saltgurka. Till detta en råkostsallad. Inte heller fy skam. Middagen kom lite tätt på lunchen så jag var inte så speciellt hungrig men ska man träna dubbel-pass så måste man få i sig energi!

Har märkt att jag har börjat snusa mer sedan jag började med dieten plus att jag dricker nästan en liter kaffe om dagen vid alla möjliga konstiga tidpunkter. Har med andra ord ersatt mina matlaster med andra onyttigheter...hmmm....

Får börja fundera ut vad jag ska belöna mig själv med när jag har gått ned fem kilo för det ska jag förhoppningsvis gjort om två veckor om jag följer planen. Så ska man tydligen göra för att peppa sig själv att fortsätta. Bara man inte belönar sig med mat.

Ska försöka att köra lite mage/bål/ryggövningar en liten stund varje dag tänkte jag för det är inte så dumt. Idag körde vi ganska mycket mage på cirkelträningen så det spörs om man får lite träningsvärk imorgon. Får sällan det nuförtiden för jag har gjort de där övningarna alltför många gånger. Skulle behöva lägga på lite vikter tror jag för att få större effekt.

Idag fick jag så jäkla ont i behinnorna igen på passet och dessutom kände jag mig superseg i armarna. Körde ju i och för sig ganska hårt med biceps igår på gympan men ändå...spaghetti-armar de luxe....

Imorgon blir det antagligen inget step-up heller för då måste vi åka till Töcksfors på eftermiddagen. Det får bli promenad, pump eller crosstrainer istället. Den här veckan SKA jag få ihop mina fem pass så det så!

Nu blir det snart sängen....Natti natt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0