Kaputt cross-trainer...

Hade ju sovmorgon idag och var riktigt stel både här och där när jag vaknade. Brukar tycka att det känns gött men inte idag eftersom nacken var så stel att det gick upp i huvudet. inte så nice.


Frukost: Knäckebröd med pastrami, yoghurt med banan och kaffe förstås. Två koppar till och med....

På jobbet blev det sen lunch och klockan hann bli nästan halv tre innan jag fick i mig mat. Då skrek magen kan jag lova! Hade tänkt att äta soppa men jag hann inte det eftersom jag uträttade lite ärenden på lunchen. Fick kasta i mig en macka med parmesanröra och parmachips istället....


Soppa fick det bli till middag istället och en ostsmörgås för grönsaks-soppa är ju trots allt inte värst fett...


Hade tänkt att ta en promenad idag men det blev så sent innan jag var klar med nattning och läxläsning och diverse saker så jag tog en runda på cross-trainern istället. Trodde inte att jag skulle orka men benen var förvånansvärt pigga. Tyvärr blev det dock bara 35 minuter för det har hänt något med crossen. den kärvar nånstans så nu hoppas jag att Peter kan kolla på den till helgen. Jag blir vrålförbannad om den redan är sönder!!!


Svettig hann jag i alla fall att bli....

Pratade med C. i telefonen förut och hon och S. skulle åka på inspiration i Örebro till helgen. Sen diskuterade vi alla roliga eventdagar som finns framöver. Den 22:a maj är det eventdag på Selma Spa med funktionell träning i fokus. Jose Nunes bland annat kommer dit och det är både inomhus och utomhusträning. Känns väldigt lockande att åka på....

Det som dock lockar mig allra mest är det här http://www.workoutare.se/ Åre Workout som går av stapeln sista helgen i maj. Én hel helg med massa pass som: zumba, step, box, athletic, core, spinning you name it plus en massa workshops med föresläsningar. Fy fan va roligt det vore! Tyvärr är det ju förbannat långt till Åre då...


Kvällsmat fick det också bli...

Till min hjälp för att hålla kolla på kaloriintaget så har jag www.matdagboken .se. Försöker skriva in varje dag och jag har som mål att hålla mig runt 1700 kalorier om dagen. Det är innan jag har dragit bort för träningen. Tror att det är en ganska lagom nivå till att börja med. Man får fortfarande äta en hel del mat men har inte utrymme till värst mycket extravaganser. När jag gick ned så mycket år 2001 så åt jag cirka 1100 kalorier om dagen innan träningen var bortdragen och det var rena svältdieten till att börja med. Var konstant hungrig varenda minut om dagen de första två veckorna men sen blev det tvärtom nästan. Jag glömde bort att äta just för att jag åt så lite...
Så extrem ska jag verkligen inte vara den här gången men man får ju vara beredd på att minska kalori-intaget undan för undan så det kommer hårdare tider....

Att jag är hårdare med maten kommer inte innebära att jag bara äter fullkornsris, fullkornspasta, dinkelmjöl, quinoa eller andra såna GI-grejer. Jag vägrar att äta sånt som jag inte gillar bara för att det är långsammare kolhydrater i dem. Då skippar jag hellre kolhydraterna helt och äter kyckling eller kött med grönsaker till. Varför sitta och tugga i sig något som bara smakar hö och växer i munnen på en? Till och med när jag åt svältdieten så åt jag snabbmakaroner, vanligt ris, sockrade yoghurtar med mera och det fungerade ju ändå. Det där hade jag en diskussion om med en hälsokonsult för några år sedan. Det är ju nämligen den totala mängd kalorier som du stoppar i dig som gäller. Förstår ju att fullkorn kanske är nyttigare för kroppen men snabbmakaroner kan ju knappast jämföras med godis...

Kommer också att unna mig något gott på lördagar (eller fredagar) utan att ha det minsta dåligt samvete. Jag ska försöka att inte frossa och dessutom försöka att hitta ett bättre alternativ än choklad....Morötter med dip är till exempel förbaskat gott!!!

Nä nu måste jag sluta för idag...see ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0