Femte vägningen

Herregud vad veckorna går fort!!! Redan inne på femte veckan av LCHF-dieten..inte klokt ju...
Sammanfattningsvis har den här veckan varit riktigt bra. Inte värst mycket fusk från min sida och jag har verkligen ätit väldigt mycket fett. Börjar vänja mig nu känns det som....
I lördags fuskade jag och åt upp en hel Marabou Premium med hallonsmak bara för att jag tyckte det skulle vara gott. Skillnaden mot mitt tidigare "lördagsbeteénde" är att denna godsak hade jag omsorgsfullt valt ut för att njuta av under kvällen. Inget glufs glufs som det lätt blir när en påse lösgodis står framme. Då äter jag till och med de godisar som jag egentligen inte är så förtjust i. Dessutom verkar det inte som om den här mörka chokladen triggar mitt sötsug nämnvärt. Jag äter upp den, njuter och that´s it.

Nu så till resultatet:
79,5 kg på vågen. Alltså minus ett kilo den här veckan. Härligt!
Totalt: 8,2 kg på fem veckor.

Det mest anmärksningsvärda är måtten den här veckan. När jag mätte magen så trodde jag inte att det var sant. Jag mätte tre gånger bara för att försäkra mig om att det var det.

Bröst: 104 cm (-1 cm)  Tot: - 6 cm
Under bröst: 93 cm (+-0) Tot: - 4 cm
Midja: 87 cm (-1 cm) Tot: -5 cm
Mage: 96 cm (-3 cm) Tot: -9 cm
Rumpa: 103 cm (-2 cm) Tot:- 6 cm
Lår: 59 cm (-2 cm) Tot: -4 cm

Tja jag är väl kaxig och sätter upp ett kilos viktnedgång som mål till nästa vecka också. Bära eller brista...

Kommentarer
Postat av: Lena

Vad duktig du är, roligt att följa din nedgång kanske får prova det där LCHF jag med

2010-09-05 @ 22:08:32
Postat av: Tessan

Det tycker jag absolut!

2010-09-07 @ 01:08:11
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0