Ägg, ägg, ägg...

...är något som man äter otroligt mycket när man går på LCHF. Ägg innehåller nämligen noll kolhydrater samt hur mycket nyttiga ämnen som helst. Tur att man kan fixa till ägg på massa olika sätt och tur att jag älskar ägg. Frågan är hur länge till jag gör det...


Idag var jag faktiskt riktigt hungrig vid frukosten så det fick bli tre ägg (de var fantastiskt krångliga att skala så det blev nog totalt sett bara två i alla fall), majonäs, örtkrydda och bacon. Det finns inget som slår den frukosten i mätthetskänsla i alla fall. Sex timmar gick det till nästa måltid...


...som var en riktig höjdare. Lövbiff som jag hade lagt soltorkade tomater, färsk basilika och rejält med mozzarellaost inuti. Till detta pepparsås och fetaostsallad. Inspirationen fann jag på www.56kilo.se, en sajt med massa goda LCHF-recept som jag fann igår. Det känns som om det är viktigt att hitta en massa inspiration från andra hur man kan variera kosten för det är så mycket man inte kan äta så det är lätt att fantasin tar slut. Däremot så får man sålla en del för det är ju inte alla som är såpass strikta som jag är så en hel del av recepten innehåller ändå en hel del kolhydrater....


Kvällsmaten fick bli ett snabbt hopkok av sallad, räkor, skinka, ost och ceasardressing. Hade först tänkt att skippa den helt och hållet för jag är inte speciellt hungrig på kvällarna, men jag vill gärna få i mig tre mål mat om dagen så om man äter riktigt långsamt så går det. Helt knäppt faktiskt! Jag som brukar sluka precis allt och sedan ta mer...

Förresten: Jag hade faktiskt gått ned ytterligare 0,6 kg sedan igår så nu står jag på totalt minus 4,2 kg....Jag är nöjd...mycket nöjd...


Kommentarer
Postat av: Elise

Va duktig du är!!!!

2010-08-10 @ 21:48:40
Postat av: Tessan

Tack ska du ha men hitills har det gått väldigt lätt...

2010-08-11 @ 06:33:32
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0