Man tager vad man haver....

Har varit lite dålig på att lägga in matbilder här på bloggen den senaste tiden och jag lovar att jag ska skärpa mig. Det kan ju faktiskt vara inspiration till andra som kanske vill följa LCHF-dieten....tänkte inte på det...

Idag blev det i alla fall ägg och bacon till frukost som vanligt plus två koppar kaffe. Gick faktiskt upp lite tidigare idag och åt innan jag for till jobbet för det brukar bli så stressigt annars.
Till lunch slängde jag ihop en salig blandning. Ett kokt ägg, lite räkor, två skivor kalkonbröst och till detta lite sallad, gurka, rödlök och tomater plus lite tonfiskröra och räkröra med äpple (ynkans små bitar).

Räkröra med äpple är jättegott och man gör den såhär på ett ungefär (jag tar på en höft)

blanda räkor (urkramade), philadelphiaost och majonäs (ungefär lika mycket av varje sort), hacka en rödlök och ha i, pressa ned två vitlöksklyftor, finhacka ett grönt äpple, avsluta med lite dill och svartpeppar. Klart! Bäst är den om den får stå en dag så att vitlöken hinner att sätta sig ordentligt....

Till middag visste jag inte vad jag skulle göra så jag köpte köttfärs för då sitter man aldrig i sjön. Köttfärs är fantastiskt för du kan göra så himla mycket grejer med den.

Såhär blev resultatet:


Det fick bli vad jag hade hemma helt enkelt.

Jag brynte köttfärs och kryddade med allt möjligt. Vitlök, salt, svartpeppar, oregano etc. Vanlig gul lök hade jag ingen...Sen hällde jag på en rejäl skvätt grädde och en deciliter creme fraiche och lät det puttra en stund.
Kastade i lite kantareller och broccoli och sedan massa ost över och in i ugnen i femton minuter. Kanongott! Det behöver inte vara svårare än så...

Detta åt jag klockan kvart över sex ikväll och jag är inte det minsta hungrig fast det har gått snart sju timmar sedan dess och nu ska jag sova fram tills det är dags för ägg pch bacon igen :))).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0