Åt rätt håll....

Då var det dags att skriva första inlägget i min träningsblogg. Ska bli lite kul faktiskt.
Imorse var det dags för vägning och den stannade på 86,5 kilo. Det innebär att jag i runda slängar har gått ned nästan 2 kilo den senaste veckan. Vägde mig dock inte på morgonen förra veckan så det blir lite missvisande men det är i alla fall åt rätt håll.


Dagens middag bestod av nudlar och sallad....

Idag var det ju dags för mitt vanliga dubbelpass med först Styrka i grupp och sedan cirkelträning. Kände mig seg i kroppen efter gårdagens pass plus spinningpasset i lördags. Har blivit en hel del coreövningar så musklerna runt revbenen och sidan känns kan jag säga...
På styrkan körde vi ganska hårt med många mattövningar i ett bra tempo. Nästan inga vilopauser alls emellan. Blir riktigt svettigt och tungt då. Idag var vi faktiskt åtta stycken så det kändes lite mer inspirerande.

På cirkelträningen däremot var det kraftigt manfall. Bara sex stycken! Vad har hänt? Har allihopa förvandlats till soffpotatisar under OS? Man kan ju undra...Var med lite mera själv idag men fick ont i behinnorna igen så jag vågade inte hoppa så mycket...Körde istället mycket armar och axlar. De sista 15 minuterna när vi körde mage så tog det stopp i min kropp. Jag kände mig helt mörbultad och orkade verkligen inget mer...
Imorgon ska jag vila lite tror jag. Ska försöka hinna med det där pump-passet någon gång under veckan också eftersom det inte blev av förra veckan. Är lite sugen på att lyfta ordentligt med vikter...

Har konstaterat att jaag behöver lite mera träningskläder och framförallt byxor...Därför har jag varit ute på nätet och kikat lite...


De här byxorna har jag suktat efter länge nu. Säljs av Henrik Bramsved och är i ett tunt luftigt material och i lite baggy-stil. Tittade och kände på dem när jag var på aerobickurs ifjol eftersom instruktören hade sådana. Hon intygade att de var störtsköna. Vet faktiskt inte varför jag inte har köpt några än...


Det märke som jag har snöat in på annars är Better Bodies. Köpte en hel del därifrån och de är kanon! Bra material som andas. Viktigt för mig som svettas så mycket. Dessutom finns det flera sidor på nätet där man kan fynda massor av kläder för upp till 70%. Dessa kostar faktiskt bara 299:- Ursnygga och ser väldigt sköna ut. Jag gillar trekvartsbyxor eftersom de långa oftast är alldeles för långa för mig...


Röhnisch ska ha en stor eloge för att de har plus-storlekar på träningskläder. Just nu är det endast Röhnisch-toppar som jag kan använda. Allt annat är för smått även om det är storlek XL på dem. Denna toppen tyckte jag var lite cool faktiskt...

Skor behöver jag verkligen ha eftersom jag får så ont i behinnorna. Just nu kör jag pass i mina löpskor men de är ju absolut inte gjorda för sådan tränings som jag håller på med så jag kollade lite tester som har gjorts.


De här från Asics skulle tydligen vara riktigt bra.


De här Nike-skorna är tydligen väldigt mjuka och sköna och har väldigt bra stötdämpning. Snygga är de dessutom. Nike.skor brukar passa mina breda fötter väldans bra....


Reebok Instructor. Ett annat par som har fått bra i testerna...

Nu spörs det bara var man kan hitta dessa så man kan prova....Att ha rätt skor är A och O...


Jag är nöjd efter mina två pass...


Kvällsmat....en salig blandning...

Nu ska jag se om jag kommer upp ur soffan och kan masa mig i säng!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0