Byxprovning...

...hade jag imorse innan jag skulle iväg till jobbet. Jag fick nämligen en hel hög med byxor av morsan för ett par år sedan. Byxor av alla de slag, mestadels i storlek 42, som var för stora för henne. Nästan inga passade på mig men jag hade ju förhoppningen att det snart skulle bli så...Sedan dess har de upptagit en stor del av min garderob och jag har haft fler byxor som har varit för små än byxor som har passat. Väldigt frustrerande. Efter byxprovningen i morse så konstaterade jag att nu är ordningen den omvända. Nästan alla passade men storlek 40 är ännu för trång över magen, men det kommer...

Min matsedel för idag har sett ut såhär:

Frukost: 2 stekta ägg och 4 baconskivor
Lunch: Kebab från 55:an. Jag ber om att bara få kebabkött och sås plus grönsaker och jalapeno såklart. Ingen majs (fullt i kolhydrater). Det är jättegott och man blir lagomt mätt....Idag gick jag över åtta timmar innan jag åt middag


Dålig bild men det här blev min middag. Strimlade två lövbiffar som jag inte stekte upp igår. Stekte ungefär 200 gram Findus wokgrönsaker Bali i massa smör och sedan gjorde jag en röra med creme fraiche som jag kryddade med Ört & vitlökskrydda plus Örtkrydda Provencale och ringlade över. Supergott men kanske i mesta laget för jag blev väääldigt mätt...

Så enkelt kan det vara att äta LCHF....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0