Biopsi-ganska äckligt....

Tog en behövlig sovmorron och vaknade vid halv åtta av att Angelina kommer infarandes i sovrummet med en skurborste i högsta hugg. Hade inte mäkt ens att hon vaknat....

image125

Klockan tio var det dags för Stefans operation. Han var förvånansvärt medgörlig att få med till sjukhuset trots att han säkert var ganska skräckslagen. När vi kom dit så sade läkaren att det inte behövdes kniv för att skära bort utväxten utan det räckte med biopsi (man punkterar med en grövre nål). Han hämtade en sjuksköterska och sedan plockade de fram bedövningsnålarna. Stefan blev genast på högspänn. Jag sa till honom att han fick krama min hand så hårt han ville, vilket han också gjorde ska tilläggas. Två stick fick han och de verkade göra ganska ont. Sedan var det inga problem. Medan Stefan pladdrade på med doktorn fick jag och Angelina bevittna en biopsi för första gången. Det var ganska äckligt må jag säga. Speciellt när läkaren plockade upp den slafsiga biten han tagit bort och hålet som blev i Stefans rygg var väl inte heller så nice direkt....Fick hålla god min när Stefan hastigt tittade till på mig. Angelina satt som förhäxad med tallriks-stora ögon. Han kände i alla fall när blodet rann ner på magen, men det brydde han sig inte om. Hela proceduren tog cirka tio minuter och nu är utväxten borta och skickad på analys. Stefan har några stygn som minne som ska tas bort om 10 dagar.

image128


Tog en promenad när vi kom hem och Angelina somnade så fort hon hade fått göra sin vanliga dog-spotting. Alltså hitta några hundar att kolla på. Följde med morsan upp på Norlandia och åt dagens. Man kunde välja mellan panerad fisk eller leverbiff. Eftersom jag är skeptisk till att någon annan än mamma och L-M kan laga leverbiff så valde jag fisk. Det var riktigt gott. Mormor kom också och gjorde oss sällskap.

Peter ringde på eftermiddagen och undrade hur det gick med Stefan. Börjar sakna honom jättemycket nu. Det märks att vi inte har träffats värst mycket på sistone. Vi hinner i alla fall inte att tröttna på varandra.

Var lite folk på cirkelträningen idag, men det var nästan väntat med tanke på vädret. Tur att det bara är två gånger kvar. De sex som var där fick däremot jobba för resten av gänget. Den nya skivan var kanon och alla var helt slut efteråt. Jag själv jobbade ganska hårt också och kan knappt gå just nu på grund utav träningsvärken. Gött de!

image126

Desperate Housewives har äntligen börjat igen! Känns som det är ett helt år sedan sist! Riktigt skönt att få krypa ner i soffan och följa hysterin på Wisteria Lane...En serie helt i min smak....

Bäst idag: Att Stefan var så himla duktig på sjukhuset
Sämst idag: Att  Peter inte är hemma
Dagens låt: Lately med Stevie Wonder är allt en riktigt go låt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback