Bojkott av glassbilen?

image99

I dessa dagar är det mycket prat om bojkott hit och bojkott dit och då handlar det såklart om det stundande OS-et i Peking. Personligen så förstår jag inte vad det skulle göra för nytta om politiker bojkottar invigningen. Who cares liksom...??? Jag håller med Aftonbladets skribent Lena Mellin som idag skriver att det råder en hel del dubbelmoral när det gäller inställningen till Kina. I de flesta I-länder så handlas det friskt med Kina. Mobiltelefoner och annan elektronik, kläder etc. Man hör ingenting om att vi ska bojkotta att importera sådana saker för som vanligt är det pengarna som styr. Den stora frågan i sammahanget är hur i hela friden Olympiska kommittén ens kunde lägga ett OS i Kina. De borde kanske rannsaka sig själva litegrann.....
Det bästa är nog ändå att åka dit och försöka påverka därifrån. Kommunikation måste ju ändå vara det bästa tycker man, men jag kanske bara är naiv....

image100


Hursomhelst så funderar jag på att starta en egen liten bojkott efter dagens inköp från Hemglassbilen. Sedan vi flyttade in till Årjäng så är vi de enda på hela gatan som nyttjar detta tillfälle att inhandla lite glass. Kanske är det bara vi som är sådana godisgrisar vad vet jag? Jag tycker i alla fall att det är lättvindigt att köpa ett storpack glass då och då utan att behöva bekymra sig om att den smälter innan man kommer hem.
Idag sprang jag ut i snöslasket iförd tunn tröja och Peters skor (storlek 43) för att få något gott. Chauffören brukar alltid vara lite småtyken när jag inte köper de största förpackningarna så jag tänkte: Idag ska jag banne mig inte göra honom besviken. Sagt och gjort. Köpte ett storpack för 125 kronor och när han börjar leta efter växel så säger jag: " Idag var det verkligen inte något underbart väder direkt", mest för att ha något att prata om. "Tror du inte att jag har lagt märke till det själv", snäser han åt mig. Jag blev så förbannad så jag ryckte bara till mig glasspåsen och gick tillbaka in utan att säga ett ord. Nu har han troligtvis ingen kund alls på vår gata. Bra jobbat glass-bilschaffisen som snart inte har något jobb!

Stefan var hos skolsyster och visade upp sin konstiga utväxt på ryggen och hon visste inte heller vad det kunde vara för något. Det blöder i alla fall ymnigt så fort man tar bort plåstret så hon tyckte att jag skulle ringa sjukhuset. Ringde akutnumret men det var fullt på jouren hela eftermiddagen. Får kasta mig på telefonen imorgon bitti. Vill gärna veta vad det är för något och han kan ju inte gå med plåster hela tiden....

Har mixat en väldans bra skiva idag ( i mitt tycke) som jag ska ha imorgon på pump-passet. Jag kallar den Girlpower-pump eftersom det är bara kvinnliga sångerskor med på skivan. Det ska bli riktigt, riktigt kul....och svettigt!

Ska faktiskt försöka gå och kojsa nu. Kan inte vara uppe till halv två varje natt. Hade tänkt att sno Angelinas snuttefilt och tvätta den, men hon somnade alldeles för sent. Den snuttefilten är en sanitär olägenhet just nu. Har inte fått tvätta den på tre veckor och den är full i choklad, snor och annat lort. Inte så trevligt kanske....

Bäst idag: När Angelina kom och pussade och kosade med mig förut. Inte så ofta hon tar sig tid till det.
Sämst: Stefans blödande konstighet på ryggen. Han råkar verkligen ut för allt stackarn....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback