Första golfrundan!

image143Angelina väckte mig redan klockan sju igår morse. Eftersom jag hade dåligt samvete att Peter inte fått sova dagen före så kravlade jag mig upp och slängde mig i soffan medans Angelina sprang omkring. Mådde inte speciellt nra ska tilläggas. Var otroligt törstig och en svag antydning till huvudvärk. Tog en panodil i förebyggande syfte och halvsov på soffan i tre timmar....Sen var det dags att vakna på riktigt för att gå ut och njuta av vårsolen.

Angelina har upptäckt J. som bor här bredvid oss och springer in i deras trädgård hela tiden för att titta på hennes leksaker. J. är bara ett halvår yngre än Angelina så de kan nog leka mycket framöver. Fick egentligen inte så mycket gjort utan gick mest runt och njöt i solskenet. Var uppe i Årjäng en sväng och handlade bara.

OBS! Ni som HATAR golf-snack bör sluta läsa här!!!

image144

På eftermiddagen var det dags för den först golfrundan för året. Packade in både bagen och Angelina i bilen och så bar det iväg. Kände att det var läge att slå lite på ranchen först för att känna på lite. Formen brukar inte vara så god i början. Tjong. Första järnträffen satt som en smäck. Och andra. Och tredje. Blev helt paff. Jaja, det går över tänkte jag....

Ställde mig på första (eller egentligen 10:e) och sopade till med drivern. Tänkte absolut ingenting utom att jag skulle få iväg bollen. Den blev kanon. En av de längsta drivar jag har slagit på det håletl. Sen flöt det mesta på. Visst var närspelet lite svajigt ibland, men drivern, trä-sjuan, puttern och järn-sjuan gick som tåget.

image145
Här gjorde jag faktiskt ett par

Skrapade faktiskt ihop hela 16 poäng och det är det bästa resultat jag någonsin gjort på en premiär-runda. Ska fortsätta med att bara sopa till bollen och hoppas på det bästa så kanske den här säsongen blir bättre än den förra. Då hade jag panik-känslor varje gång jag ställde mig vid bollen.
Var ganska sleten efteråt för det är inte helt lätt att dra runt på en barnvagn, en bag på ryggen som väger en del plus att slå en hel del slag och gå på en bana som ibland är ganska kuperad. De som säger att golf inte är en konditions-sport har aldig sett mig på banan. Vi mötte några gubbar när vi var på väg ut och de hade kungligt kul åt att jag hade med mig en barnvagn. Är kanske inte så vanligt....

Kvällen ägnade jag åt att avnjuta en middag bestående av spaghetti och köttfärssås samt gosa med min sambo som jag knappt har sett på flera veckor. Kollade på Bourne Identity och sen var det natti natt.

Bäst: Golfsäsongen har äntlligen startat- och bra dessutom!
Sämst: Ingenting. En helt underbar dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback