Han tog kameran!

image105Eftersom min käre sambo har tagit med sig kameran till Spanien så kommer den närmaste veckans blogg helt sakna egentagna bilder. Skittråkigt tycker jag. Upptäckte katastrofen när vi skulle dra iväg på bowlingrunda nu på kvällen. Blev naturligtvis sur till en börja eftersom han sagt att han skulle ta mobilkameran, men kunde ju inte knorra alltför mycket eftersom han har betalat kameran. Det är bara att gilla läget alltså....

Var en hemsk dag påjobbet idag. Mycket folk, mycket att göra och massa krångel. Gick ganska bra ända tills A-M gick hem Då började det roliga på allvar. Först ringer Stefan och grinar för att det gjorde ont när han kissade. Jag tänker: Inte ett sjukhusbesök till den här vekan! Sade till honom att dricka mycket och han säger att det inte hjälper, jo säger jag, det gör det osv. osv. Det blev många samtal under eftermiddagen men till slut så gick det bättre att kissa. A. ryckte ut akut och inhandlade både brustabletter med C-vitamin samt tranbärsjuice som Stefan naturligtvis tyckte smakade skit.
I övrigt har jag gjort fyra smörgåstårtor, en miljard latte, vält ut en full kopp kaffe och smashat ett glas i golvet. Dammsugaren är fortfarande borta.
En kund som hade lite extra bråttom försökte beställa latte av mig fastän jag stod och pratade i telefon. Då blev jag inte så glad kan tilläggas. Hon hade i alla fall vett att be om ursäkt sedan.

image106

Kvällen har däremot varit angenäm. Jag, brorsan, Andrea och Stefan har spenderat fredagskvällen på Norlandia med bowling och god mat. Brorsan var revanschsugen efter förlusten senast men vi fick snopet se oss slagna båda två av Andrea. Stefan spelade också superbra. Efteråt åt vi men fick inte sitta i restaurangen uan fick nöja oss att äta vid bowlingbanan eftersom restaurangen var abbonnerad. Gott var det i alla fall och jag åt upp både min och halva Stefans portion....
image107image108
Nu har äntligen mina skor anlänt, men jag har inte hunnit hämta ut dem än. Kanske blir en löprunda imorgon? Eller också tar jag mig en tur på golfbanan om vädret tillåter. Min älskade mamma har i vilket fall som helst gett mig chansen att sova ut imorgon och jag hoppas att jag inte vaknar vid sju.....

Nu är jag trött som en gris och ska snart ta med mig Aftonbladet och nanna kudden....

Bäst idag: H:s galna Thailandshistorier. Tragiskt men oslagbart roligt!
Sämst: Att kameran befinner sig i Torrevieja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback