Jag satt och sov...

Var uppe lite för länge när jag satt och planerade min och Peters "hemliga resa". Ja för mig är den förstås inte hemlig då....Fick slag när jag fick se att klockan var kvart över två igår natt. Jisses vad tiden går fort framför en dator! Var därför lite seg imorse när Angelina, pigg som en lärka, ville ha frukost vid halv sju. Satte igång med att röja i huset som ser ut som en tromb har dragit igenom här. Man vet att det är dags när Angelina (som alltid går barfota) sätter sig ner och börjar pilla under fötterna för att det är för mycket grus på golvet. Fattar inte var allt kommer ifrån!

Problemet med att städa tillsammans med Angelina är att medans jag donar och fixar i ett rum så passar hon på att stöka till i ett annat. Kolla bara bilderna så fattar ni vad jag menar....

image174
Här har Angelina dragit ut all smutstvätt...

image175
Vaddå? Jag har inte gjort något!


image176
Angelina har vält ut alla leksaker på sitt rum...

När jag hade städat i ett par timmar så satte jag mig ner i soffan en stund, och SOMNADE! Tror att jag sov i alla fall tjugo minuter. Sen kom Angelina och väckte mig. Då är man ganska trött om man somnar i sittande ställning...
Angelina hade otroligt mycket överenergi imorse och hoppade i soffan, klättrade på allt och rev och slet i det mesta. Till slut gav jag upp och tog med henne ut. Hon somnade nästan på direkten. Tog en fika på cafét med lite toast och en liten bit ljuvlig herrgårdstårta.

image177
Mina vårkragar börjar äntligen att blomma!

Dags för sista träningspasset för den här teminen och det blev som väntat ingen direkt stor uppslutning. Vi var bara fem stycken. Hade gjort i ordning en mini-tipspromenad och vinnaren fick ett 20-klippkort. Brukar vara uppskattat med lite extragrejer sådär vid avslutningarna. I julas packade jag in små paket till alla, men det tog väldigt lång tid....

Kvällen avslutades med bowling på hotellet. Jag började som vanligt urkasst, men det blev bättre och bättre. I tredje omgången slog jag faktiskt rekord 172 poäng! Stefan ville prova utan stödbågarna men han ångrade sig senare....
image178
Brorsan och Andrea hade varit på husvisning idag och tyckte att huset var jättefint. De har redan lagt in ett bud. Hoppas, hoppas, hoppas att vi blir grannar för det skulle vara så kul!!!

Ska gå och kojsa nu för jag mitt dumma spån har lovat att göra alla smörgåstårtor som är beställda imorgon. Med andra ord måste jag upp mellan fyra och halv fem om jag ska hinna innan jag ska hämta Angelina. Blir inte många timmars sömn inatt heller med andra ord....

Bäst idag: 172 poäng!!!! Strikade medans jag pratade i mobilen!
Sämst: Att jag har väldigt mycket kvar på städningen....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback