Bra försäljningsteknik

Innan golfrundan imorse så går jag in i golfrestaurangen. Undrar lite över vad jag ska ha men bestämmer mig ganska snabbt.
- Jag skulle vilja ha en cola light tack.
- Det skulle jag verkligen inte rekommendera, säger tjejen i kassan ganska snipigt.
Nähä, tänker jag. Och vad är det får fel på den då? Måste fråga....
- Och vad tycker du att jag ska ha då?
- Vatten vore mycket bättre, svarar den hälsomedvetna bakom kassan.
Nu blir jag riktigt irriterad om inte rättare sagt ganska förbannad. Hur tänkte hon där egentligen? Det vore som om jag skulle stå på cafét och säga till tjocka personer att de nog inte ska ha en bakelse utan istället bara dricka kaffe. Skulle ju liksom inte falla mig in....Tänk vad mycket skit man skulle få då...

Jag är fullt medveten om att Cola light är fullproppad med farliga saker men så länge jag betalar så ska jag få dricka om jag vill. Det är ingen annans buisness.

Efter golfrundan bestämmer vi oss för att köpa glass. Vi skojar lite om att vi ska göra det om det går för sig för kassörskan. Gissa om vi skrattar uppgivet när hon säger:
- Jasså ni ska ska äta glass ni i detta kalla vädret!
Ja det ska vi verkligen göra för så länge vi betalar för oss så ska ingen, jag säger INGEN, lägga i sig i hur, när och vad jag äter eller dricker! Den där tjejen skulle behöva gå en kurs i försäljning....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback