Dags att röja ut i garderoben....

Tog en titt i mina garderober i förmiddags. Jag har stora problem med alla kläder som ligger huller om buller och jag får ofta knöka in dem för att de ska få plats. När jag letade efter ett speciellt par byxor som jag inte har sett på ett halvår så insåg jag att jag troligen kan skicka 95% av mina kläder till Ryssland eller Afrika. Hälften av plaggen som ligger där är för litet, stl.38 eller 40. Om jag någonsin får på mig det igen så är de troligtvis antika vid det laget. En hel del är arbetskläder som vi inte använder längre eftersom vi har fått rockar. De mesta av de plaggen saknar knappar eller har fettfläckar som inte går att ta bort. Borde alltså slängas. Resten är ett misch-masch av grejor som är helt ur fashion eller saker jag helt enkelt jag inte gillar och aldrig använder av den orsaken. Visst har jag några plagg som jag gillar och använder men de skulle täcka en hylla om jag sorterade ut dem. Vem behöver t ex 25 stickade tröjor i olika färger? Så många hade nämligen jag förra gången jag räknade. Problemet är att jag inte gillar att slänga bort saker. Ibland är jag helt enkelt för lat. Jag tror faktiskt att den senaste gallringen fortfarande ligger i svarta sopsäckar i förrådet. Jag är dessutom ingen modefreak och använder favorit-tröjor och byxor tills de havererar. Samma med skor. Jag sliter dem tills sulorna är sönder. Men nu är det nog dags att införskaffa lite nya grejer.

Nu ska jag bara lista ut vad jag verkligen behöver. Jag är expert på att köpa udda grejor med mönster som inte går att matcha ihop med andra kläder. Jag behöver med andra ord lite flera basplagg. Här är några saker jag har tittat på.

Sen har jag spanat in ett par sjukt snygga stövlar ifrån La Redoute. Sådana här har jag letat efter i flera år....


Så jäkla läckra!

Angelina har i alla fall fått nya skor idag. Hon har växt ur sina gympadojor, bigfoot som hon är, så idag bar det av till Skoday. Tyvärr hade de inga kvar i Angelinas storlek på rean men måste man ha så måste man....


Angelinas nya dojor i storlek 24!

Tyckte att det var dags att äntligen pallra mig iväg till Jessica idag när jag var ledig och allt. Jonathan fyllde år för över en månad sedan och jag har inte varit där än. Väldigt skämmigt. Därför tog vi en tur ut på eftermiddagen.
Kom hem strax före sju och då var Angelina dödstrött. Hon har nämligen inte sovit middag idag. Nu sover hon efter lite protester gott....

Har provat att ha Lizzie ute lite mer idag och det går jättebra. Hon springer in och ut som en skottspole....Hon blir tuffare för var dag som går för imorse fick till och med Angelina bära henne.

Har mailat M-B för att fråga om Stefan kan komma på en prov-vecka i Signebyn så fort som möjligt nu på höstterminen. Var lite rädd för att han skulle ha ändrat sig angående det när jag frågade honom förra veckan men han var överraskande positiv. Han kanske har insett själv att situationen på skolan är ohållbar....Hoppas hoppas hoppas att det ordnar upp sig.

Imorgon åker Daniel hem till Gislaved och jag är övertygad att Stefan kommer att sakna honom jättemycket....Synd bara att han inte bor här på heltid...


Daniel, Viktor och Stefan framför datorn....

Undrar om det är "Morden i Midsomer" idag? Får nog kolla det....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback