Höstrusk och nystart!

Dags för Angelina att börja dagis igen imorse. När jag sa att vi skulle gå dit så fullkomligen skuttade hon iväg. När vi väl kom dit blev det dock lite konstigt. Inte en enda unge var där och till köpet så kände Angelina inte igen fröken. C. som har varit sjukskriven var tillbaka och henne har Angelina bara träffat på stranden förut. Hon blev inte ledsen eller så men jag såg att hon blev lite konfunderad.

På jobbet var det full fart och inte mycket tid för att relaxa (när är det nånsin det egentligen?). Sanna var tillbaka igen efter ledigheten. Vi pratade lite höstshopping och kom överrens att höstkläder är mycket roligare att handla än sommarkläder. Nu är snart hög tid att se över garderoben....

Eftersom min viktnedgångs-satsning minst sagt har blivit åsidosatt under semestertiderna så var det hög tid att göra en nystart. Har bara gått upp ett kilo så det är väl ingen katastrof. Bara att fortsätta där jag var i princip. Har alltså lite hunger framför mig den här veckan...Kul....


Stefan lånade ut sin MP3-spelare till Angelina och hon låg still i nästan en halvtimme och bara lyssnade! Var tvungen att föreviga detta sällsynta tillfälle....


Lizzie leker brandman och rutschar nerför stolsbenet


Tvätt som garanterat inte torkar i detta höstruskväder. Får nog ta in och tvätta om...

Till sist ska jag lägga ut lite bilder från Colles Compagneros spelning i hamnen förra onsdagen. Var ju inte där och bevittnade spelningen så jag fann mycket nöje i att studera bilderna.

Min oerhört koncentrerade sambo bakom trummorna.


Morgan och Patrick är resten av bandet...


Ser otroligt uttråkad ut....


Colles största fan- Jonas "Tungan" Karlsson.

Nu är det ju slut i hamnen för i år och jag hoppas att Maja och Birger orkar upprepa något liknande även nästa sommar. De ska ha en stor eloge för allt jobb som de har lagt ned. Beundransvärt tycker jag i en kommun där det är allt annat än lätt att genomföra arrangemang av liknande slag. Att sista kvällen fick ställas in för att de inte fick kalla det för "bartömning" är ju helt sanslöst men föga förvånande. Om inte jag missminner mig så använde Hotel Nordic exakt samma formulering när de skulle stänga och det gick minsann bra. Synd var det i alla fall.
Själv har jag inte varit där så mycket men det har mest berott på att jag inte har haft barnvakt och att Peter har varit där och jobbat en del. Jag tycker i alla fall att det är fruktansvärt kul att någon vågar och satsar.

Nu har Stefan fått för sig att vi ska spela Lego Creator...Bygga legobilar alltså...hmmmm....inte riktigt min grej men jag får väl visa god min antar jag....

Dagens fundering: Undrar om Jason Mraz "I`m yours" är den bästa sommarplågan som någonsin har gjorts....Jämför med Macarena och Bailando....hmmmm...ja jag tror det!

Kommentarer
Postat av: Jonas Carlsson

Carlsson med C

2008-08-09 @ 15:16:24
Postat av: Tessan

Nu kommer jag att skriva K bara för att vara vrång...

2008-08-09 @ 18:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback