Katten utan namn är på plats....

Fick en smärre chock när jag vaknade imorse och fick se att klockan var halv elva! Fick till och med gnugga mig i ögen och kolla två gånger...men det var sant. Var längesen som jag sov så länge och att Angelina gjorde det var ännu konstigare.

Fick lite bråttom att komma iväg för att införskaffa nödvändiga katt-attiraljer. Skulle in på EM för att kolla på lite grejer också men där var det stängt! Lite lustigt mitt i sommar-ruschen tycker jag....
Lyckades köpa försenad födelsedagspresent till min mor utan alltför mycket onödigt tänkande. Hon kommer hem ifrån semestern idag så jag har inte missat hennes födelsedag om ni tror det. Hon är nog en aning Angelina och Linnéa-sjuk nu så vi får väl åka upp och hälsa på i eftermiddag.

Vi fick i alla fall tag på katt-grejer så nu är vi förberdda. Kattlåda, spade, kattsand, mat. leksaker mm....Sedan tyckte vi att det var lika bra att hämta den lilla tussen när vi ändå var ute och for. Lite rädd var hon allt men Stefan fick sitta och hålla henne i bilen. Gick nästan bra hela vägen men i sista fartguppet blev hon rädd och rymde iväg i bakluckan.

Hon började med att inspektera hemmet ordentligt. Provade att äta mat ur nya matskålen och gjorde duktigt sina behov i lådan. Hon är dock milt sagt rädd för Angelina som försöker göra allt för att katten ska leka med henne. Jag antar att hon vänjer sig ganska snart med skrik och hastiga rörelser för annars får hon det jobbigt. Nu sover i alla fall både katten och Angelina middag så för tillfället är det lugnt.

Angelina försöker mata katten


 


Sover gott

Vad fan ska katten heta? Har inte kommit på något bra än så jag får panik. Ska gå ut på nätet och kolla på förslag....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback