OS klockan fem på morgonen

Jäpp. Kvart i fem i morse satt jag (eller snarare låg) bänkad framför TV:n för att se handbolls-landslagets OS-debut mot Ungern. Ja damernas landslag förstås, herrarna har ju varit med forever....
Handboll är för det mesta både kul och spännande att se på så det fanns ingen risk att jag skulle somna. Ungern drog iväg ganska snart med fem-sex mål och då var jag nästan på väg att gå tillbaka till sängen. Sen började Sverige att spela bättre och det var väldigt spännande ända tills det var en kvart kvar. Svenskorna missade helt enkelt alldeles för många klara målchanser och räddade för få skott. Emellanåt spelade de dock ganska bra och det ska bli kul att följa dem i de andra matcherna.

Therese Helgesson gjorde flest mål och var också den bästa spelaren

Fick faktiskt sova en hel timme innan det var dags att gå upp igen och iväg till jobbet. En ganska lagom dag som inte var så stressig. Jag och Bittan skulle egentligen ha spelat golf men det blev inget med den saken. Tänkte ta det imorgon istället, men då har de lovat riktigt pissväder tyvärr....

Istället hann jag att städa lite och plocka undan. Skönt att inte behöva ägna hela sin lediga dag åt sånt. Har även lagat en dundergod måltid. Kycklingfilé under ett täcke av creme fraiche, ost, svarta oliver, lök, paprika och baconkuber. Till detta serveras klyftpotatis och sallad. Supergott! Har ätit så jag ser gravid ut.



Börjar bli lite seg och trött nu känner jag. Vi tänkte se "Hancock" så fort Angelina har somnat. Risken finns väl att jag också gör det för brorsan sa att den inte var så kul. Inatt tror jag inte att det är är något speciellt att se på OS. Ja kanske simning då....Får kolla detta.....Är det OS så är det. Sova kan man göra när man blir gammal.

Lite av varje:

Igår så trodde en norrman att jag var 18 år. Mycket smickrande men han borde nog skaffa glasögon!

Peter har lärt Angelina att säga: "Pappa är bäst". Jag kontrade såklart omedelbart. Just nu kan man få Angelina att säga vad man vill. Hon är som en liten papegoja som härmas. Dags att verkligen se över sitt eget ordförråd....

Stefan har efter nästan en veckas gnatande städat sitt rum. Det tog tio minuter. Vad är det egentligen att gnälla om?

Jag vill verkligen, verkligen spela golf imorgon....väldigt sugen för tillfället. Ska be till vädergudarna ikväll.

Härligt att damlandslaget i fotboll lyckades vinna sin match mot Argentina idag. Det suger att jag inte kan se en enda match på grund av jobbet. Man borde verkligen ta semester under alla mästerskap....
Förra vinter-OS:et hade vi TV på cafét och det är kanon för då hänger man i alla fall med litegrann och så kan man ju alltid diskutera sport med kunderna. Det var rena pubstämningen när sprinten i skidorna gick av stapeln med folk som satt och hejade....

Nilla Fischer frälste Sverige med sitt mål

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback