Överenergi

Nu är det dags att slappa lite efter en ganska intensiv dag. Har kommit in i en period av total överenergi så det är lika bra att utnyttja det till max. Ibland så känns det som om jag kan göra typ 1000 saker på en dag och den känslan är riktigt trevlig. Sedan kan det komma perioder när jag blir riktigt lat och har massor att göra men jag orkar inte ta tag i någonting. Inte lika kul. Men nu är jag i alla fall inne i en energiperiod. Därför har jag gjort följande idag.
1. Jobbat
2. Handlat
3. Hämtat Angelina på dagis
4. Lagat mat
5. Gjort både kladdkaka och chokladbullar
6. Dammsugit hela huset.
7. Diskat och plockat undan.
8. Städat och slängt en massa skräp i köks-skåpen samt gjort rent i micron som såg supersnuskig ut.
Sen fick jag int i magen så jag fick lugna ner mig lite.... Känner mig ganska nöjd med mig själv och speciellt med rensningen av köksskåpet som jag typ gör max en gång om året. Vet inte varför jag drar mig så för det. Kastade till exempel bort fyra paket med Special K som det bara var lite grus kvar i botten på. Jag gillar inte dem när det bara är små dammpartiklar kvar, men kasta paketet kommer jag mig inte för. Samma sak med bröd. Det är ganska ofta jag hittar mögliga bortglömda brödbitar i skåpet. Blä! Dessutom blir det ju så rörigt att man inte vet vad man har. Hittade mängder med pasta och kakaopaket har jag tydligen fyra stycken av....Strösocker cirka fem kilo och likadant med pärlsocker. Ska lova mig själv att bli bättre på att rensa både i köksskåpet och kylskåpet.


Nyklippt Stefan rensar skålen med kladdkake-smet

Angelina äter som en häst om dagarna och är hungrig mest hela tiden. Här har hon just avslutat ett mellanmål bestående av en Risi-Frutti och två yoghurtar.


Chokladbullar...


 


En rejäl kladdkaka blev det. Angelina och jag har tagit en ordentlig smakbit


Angelina har kommit in i en riktigt rolig trotsperiod just nu. Hon gnäller och skriker för nästan allting och särskilt om hon inte får precis som hon vill. Försöker ignorera henne oftast och det funkar ganska bra. Det värsta är att hon vill bli buren överallt och det beror på (enligt dagisfröknarna) att det har kommit så många småbarn till avdelningen och då blir de stora som bebisar också. Tar hårt på ryggen gör det i vilket fall som helst.

Skulle behöva göra en massa pappersexercis för gymnastikföreningen men jag får ingenting att funka efter Peters ominstallation av datorn. Inga av mina dokument som jag behöver går att öppna och inte får jag skrivaren att fungera heller. Lite frustrerande att inte kunna göra detta nu när ändå lusten faller på....Började i alla fall att rota lite med nya hemsidan igår. Ska försöka få ordning på den nu tänkte jag.

Här är mitt förslag på den nya loggan för föreningen. OBS! Den är inte godkänd av övriga styrelsemedlemmar ännu

Imorgon är jag ledig och då blir det nog mera bakning om det är dåligt väder. Förhoppningsvis kan det bli en golfrunda också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback