Raindrops keep falling on my head...

I skrivandets stund så kommer det störtskur utan dess like. Vi har snart en egen 25-meters pool här ute på Blomstervägen. Undrar om Phelps vill komma och simma i den? Börjar ju bli lite van det där ständiga smattrandet nu och det verkar inte var någon ljusning i sikte på väderfronten...

Försov mig imorse och vaknade inte till förrän framåt 12-tiden. Jag är väldigt väldigt trött just nu. Antingen har höst-tröttheten som jag alltid får dras med några veckor om året redan slagit till eller också är det den här lilla förkylningen som ligger och lurar. Nyser i alla fall nästan hela tiden....

Seg dag på jobbet. Berodde troligtvis på att jag själv var helt seg.

Åkte och hämtade Stefan hos Anna och lät Angelina leka lite med Linnea.
Angelina vill dock inte sova. Hon är så trött att hon nästan ramlar ihop men sova ska hon inte utan en hel del gnäll. Har antagligen blivit lite konstigt i rutinerna nu när hon är på dagis igen.
Imorgon fick jag ju i alla fall ledigt. Då ska jag åka ut till farsan och hälsa på tänkte jag.
Angelina pratade faktiskt med sin far i telefonen riktigt mycket idag. Hon sa "puss puss" vilket var väldigt sött tyckte jag...

Och så var det ju det där med OS:
Dagens grej: Christianes cykelspark var en delikatess av rang!
Dagens svenskor: Fotbollsdamerna spelade enligt experterna bra och lyckades gå vidare till kvartsfinal. Tror dock inte att de klarar av tyskorna den här gången heller men hoppas kan man alltid. Låt Jessica Landström spela så blir i alla fall oddsen bättre.
Dagens loosers: Norges damlandslag i fotboll. Fick stryk med 1-5 av Japan och får möta Brasilien i kvartsfinal. Bye bye...Skadeglad jag? Näe...
Dagens guld: Michael Phelps tredje + nytt världsrekord. Vilken kille! Jag tror att han grejar alla åtta.
Dagens break-down: Svenske Lerduveskytten som inte träffade särskilt bra. Han grinade i TV dessutom och jag tyckte verkligen synd om honom....
Dagens gladaste besked: Carro är på gång och Sanna är enligt tränarna i stort sett återställd. Friidrotten kanske inte blir så trist ur svensk synvinkel ändå...

Imorgon kommer jag antagligen vara halvdöd för inatt ska jag faktiskt titta lite på OS tänkte jag. Lite simning framåt morronkvisten får det bli. Sen måste jag följa den där rodd-killen som är så stencool. Karinen eller vad han heter....

Karonen hette han faktiskt...Rätt ska vara rätt...Cool är han i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback