Pias frisyr ger mig mardrömmar...

Å så fick man då se solen i några timmar idag. Härligt härligt! Passade på att sätta mig ute i solstolen en stund och bara njuta av värmen medan Angelina sprang runt som en liten stolla....

Blev inget OS-kollande inatt men såg lite av höjdhoppskvalet imorse när Emma Gren väldigt turligt tog sig vidare till final. Emma tror jag dock inte värst mycket på i en final för hon ser så fruktansvärt ängslig ut hela tiden och dessutom har hon typ inte utvecklats ett dugg de senaste åren. Fattar egentligen inte att hon orkar hålla på....

Hann inte hem efter jobbet för att se Wissmans lopp så jag satt i bilen och lyssnade på Radiosporten. Blev ingen höjdare för den käre Johan, han slutade ju sist, men han har ju siktet inställt på OS i London om fyra år så han har tiden för sig...

Såg däremot den rafflande omhoppningen med Rolf-Göran Bengtsson. Satt och upprepade mantart: "´Riv, riv, riv" som en riktig galning när den andra killen rev. Men inte rev han inte....men ett silver är ju ändå ett silver...

Vi fick ju ett brons i segling också idag och det såg jag bara på sammandraget. Segling är verkligen sjukt trist att se på men ett brons är ju ändå ett brons.

Dagens och OS enda svenska guldmedaljör heter Pia Sundhage, förbundskapten för USA:s damlandslag i fotboll. De vann lite överraskande finalen över Brasilien idag. Men ärligt Pia....det borde vara straffbart att ha den där frisyren som ser likadan ut som på 80-talet bara ersatt med många fler grå hårstrån...Get a haircut NOW!


Tycker verkligen inte om Erica Johansson som är med varje kväll i OS-sammandraget. Jag har alltid tyckt att hon är lite smådryg och jag blir väldigt anti när hon kritiserar Carros insatser i hoppgropen. Hur många medaljer vann Erica egentligen? Nä just det... Men hon måste ha lite humor i alla fall för hon kallade sig själv Erica "Grus i musen" Johansson i en krönika som hon skrev för många år sedan där hon beskrev i detalj vad som hände innanför dräkten när hon landade i gropen. Ganska kul....

Nu håller jag alla tummar jag kan för Carro imorgon och även kanotister och dagens skräll: Jörgen Persson. Vi måste ju få ett guld i detta OS i alla fall....

Glömde att skriva det igår för jag var så trött men förvirringen efter 200-metersfinalen var riktigt bra TV. Först diskades bronsmedaljören för att ha sprungit på linjen. Det var bara det att det tog väldigt lång tid innan någon talade om det för honom så hans flaggviftande blev väldigt abrupt avbrutet efter en stund. SVT:s kameror fångade honom på bild när han fick beskedet och uttrycket han fick i ansiktet går knappt att beskriva. Kort därefter intervjuar SVT en annan amerikan som kom fyra i loppet och som svamlar om hur stolt han är över att få ha deltagit mot Bolt i denna historiska final. Då undrar reportern om vad han tycker om sin tredjeplats...Amerikanen ser en liten stund väldigt oförstående ut och tycker antagligen att reportern är dum i huvudet. men till slut får han veta att han är den nya bronsmedaljören på grund av diskningen. Då utbrister han i falsett; "Yeah! I´m number three in the world!" Mycket underhållande.
Senare så diskades även tvåan i loppet så bronsmedaljen förbyttes till slut till ett silver. Snacka om lucky day för honom!

Lite om min dag idag:



Lasagne till middag



Stefan är lite lagom svettig efter två timmars bowlande med sina vänner


Lizzie solar sig


Angelina har missförstått detta med såpbubblor och äter på pinnen istället.


Pappa kommer äntligen hem och glädjen är stor...


...så Angelina utförde en liten hysterisk glädjedans och ramlade omkull...

Nog för idag....Nu ska jag försöka få en övertrött och skrikande liten tjej att sova...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback