Slapp söndag...

Hade sovit i cirka två timmar när det var dags för att kolla in handbollen mellan Sverige och Brasilien. Jag kan inte återge något vidare matchreferat för jag sov nog det mesta av matchen men jag fattade att de vann i alla fall. De var verkligen värda att gå vidare tycker jag. Fick med mig lite simning också men där gick det ju inget vidare för Sverige precis som tidigare i OS. De svenska simmarna får nog ligga i hårdträning i fortsättningen för att ha en chans och inte sitta och dricka öl på tennis-turneringar....

Hade tänkt att golfa idag men fick ingen med mig. Tog sats och klippte den alltför långa gräsmattan istället. Det tog ett tag men det blev bra. Fortsatte med att dammsuga hela huset, byta kattlådan och tvätta lite.


Kollade in Sanna Kallur och hon är verkligen tillbaka på allvar. Trodde nog egentligen inte att det skulle gå men hon hade den snabbaste tiden av alla i försöken. Otroligt imponerande.

Stefan Holm tog sig ju också vidare men det var ju ingen överraskning direkt. Att Linus Thörnblad inte lyckades var inte heller någon skräll. Tror att han har för dåliga tävlingsnerver helt enkelt.  Väldigt synd för han kan hoppa högt när det stämmer....

Min lilla Skrutte-Lina kom hem också efter att ha spenderat helgen med mormor i Sunne. Hon har blivit förkyld och snorar och nyser som bara den. Hoppas att hon inte blir sjuk bara....

En glass är alltid gott....


Såhär trött är Peter efter att ha jobbat i stort sett non-stop hela veckan plus helgen....

Just nu känner jag mig extremt uttråkad och trött. Borde egentligen ta en promenad men jag orkar inte...
Imorgon börjar skolan och jag har en sex dagars arbetsvecka framför mig. Dessutom måste jag ta tag i allt som måste göras inför den nya träningsterminen. Scheman som ska fixas, bokförening, utskick, hemsidan, medlemskort, träningspass, musik med mera med mera. Börjar jag nu så har jag ganska god tid på mig. Det gäller bara att ta en sak i taget.

Ska lägga upp ett tränings-schema för mig själv också. Börjar få ont i ryggen nu så då är det hög tid att börja lyfta lite skrot igen. Jag är för lat för att göra det under sommarhalvåret och det börjar straffa sig nu fram i augusti. Förr så klarade jag mig med golf för att rädda ryggen under sommaren men två rundor i veckan är för lite för att göra någon verkan. Det är bara att gå på´t.

Inatt ska jag INTE titta på OS. Jag ska sova gott i min egen säng och se Johan Wissmans försök i repris...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback