Golfrunda och en naken gubbe

Nu har jag varit strängt upptagen hela helgen och inte hunnit blogga så nu är det hög tid att knacka på tangenterna igen.
Igår så åkte vi som sagt ett tjejgäng till Forsbacka GK utanför Åmål. Forsbacka är känd för att vara en av Sveriges finaste banor så det var verkligen på tiden att vi kom dit. Att vi valde en av de finaste sommardagarna att åka på gjorde ju ingenting heller.


I detta vackra hus ligger receptionen samt restaurangen


Är allt med? Caisa och Charlott kollar utrustningen....


Vi var ute i god tid och åt en god lunch i solskenet.


På första tee fick vi inte bara njuta av utsikten. Vi fick en hel naturupplevelse när en älgko med två kalvar galopperade över fairway.


Caisa redo att slå.


Här skulle jag ta kort på en av de två huggormarna vi såg men den var för snabb. Den syns bara lite borta i högra hörnet....


Schysst vy över hål nio.


Den där bron i bakgrunden kändes inte helt safe...

Glada vinnaren Charlotte. Scoren var väl inte direkt tillfredställande för någon av oss, men vi hade kul i alla fall...

På hemvägen inträffade i alla fall dagens sjukaste grej. Vi hade bara just svängt ut ifrån golfklubben när Bittan gastar om att det står en naken gubbe vid sjön som går bredvid vägen. Vi andra tror inte riktigt på henne men....jovisst...där står en spritt språngande naken karl i 65-årsåldern och poserar för en tant som tar kort på honom. Det är en till kvinna med men hon tittar åt andra hållet. Och jag som inte hade några batterier kvar i kameran....hahaha...Såg rätt kul ut i alla fall...

Kommer nog högst troligt att återvända till Forsbacka fler gånger. Det är absolut den finaste golfbanan jag har spelat på (har i och för sig inte testat så jättemånga) och varenda hål var roliga trots att mitt spel stundtals var horribelt dåligt. Hade dagen till ära lånat Peters putter och det gör jag verkligen inte om...

Väl hemkommen var jag ganska mör (jag min hurtis var den enda som bar bagen) men då var det dags för nästa utmaning. Att sätta bokpapper på Stefans böcker. Jag är totalt värdelöst på det så det blev kanske inte så snyggt men nu är det fixat i alla fall efter en del fula svordomar och förbannelser. Ännu värre blev det när jag sent igår kväll upptäckte att jag hade glömt en bok...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback