Henke-en innebandylallare....

Det var precis så halt och halkigt och snöigt som jag anade imorse när jag skulle kana iväg till Smolmark. Det tog 50 minuter allt som allt. Kom därmed tio minuter försenad till jobbet-men vid liv....

Ganska lugnt idag (troligtvis lite på grund av vädret) och jag och Bittan passade på att fixa och dona inför jul. Jag pressade marsipan och svor som en borstbindare när det var allt för pilligt och marsipanen inte ville ligga på plats. Bittan gjorde massa praliner som jag ser fram emot att smaka av när de är färdiga. Skulle egentligen inte äta något sött alls för nu börjar byxorna att strama runt magen igen....Suck!

Hämtade Angelina som vanligt vid halv fyra och hon var på ett strålande humör. Verkar tycka att dagis är jättekul just för tillfället. I alla fall så fort L. är där....
Stefan fick göra matteläxan och den var klar i ett huj.
Sedan bar det av till simhallen.
Mikaela ville följa med till Angelinas stora förtjusning och det fick hon såklart.
Angelina var helt vild i vattnet och hoppade från kanten och åkte kanan mest hela tiden. Miakela fick köra runt henne en bra stund på "bilen" för jag dög inte. Gissa om hon var trött när vi kom hem! Stefan var lika trött han ska tilläggas. Har väl aldrig hänt att han frivilligt har gått och lagt sig innan han är tvungen....

Själv har jag kollat på "The Tudors" på en TV som är på väg att lägga av. Mitt i programmet började bilden att rulla men jag orkade helt enkelt inte flytta mig från min sköna säng till vardagsrummet så jag fortsatte att titta. Kanske inte så bra för när programmet var slut så tyckte jag att hela TV:n var på väg uppåt....Hmmmm....

När jag kör Stefan på morgonen så lyssnar jag alltid på P4 och har reflekterat över en sak. När de avbryter sändningarna för att det har hänt något i trafiken så kör de volymen i botten! Igår när detta hände höll jag själv på att köra i diket av blotta förskräckelsen. Kan ju inte vara meningen eller?

Skulle egentligen få upp de där nedrans gardinerna idag men jag vet inte om jag orkar med det just nu. Man blir fruktansvärt trött av att vara i badhuset trots att vi bara var där i en och en halv timme. Samtidigt vore det skönt att ha det gjort.

När jag kom hem förut så stod det en låda med kläder utanför. Var antagligen Jessica som lämpat av dem här och jag kunde inte vara mera tacksam! Imorse stod jag just och noterade att Angelina har växt ut halva byrålådan igen och att det var dags för nya klädinköp. Gissa om man blir glad när man får en banankartong full av kläder i just den storleken som Angelina behöver. Ska ringa och tacka imorgon....

Stefan behöver inte så mycket nya kläder men dock nya vinterkängor. Han som alltid har haft relativt små fötter i förhållande till sin längd har helt plötsligt fått riktigt riktiga big-foots. Får försöka åka till Töcksfors till helgen och inköpa ett par. Stackarn ska ju inte behöva gå i blöta skor för jämnan....

Blev helt paff när jag hörde på radion idag att Luleå helt plötsligt ligger i toppen av tabellen. För inte värst längesedan var de ju sist! Årets elitserie måste vara en av de jämnaste någonsin. Alla slår alla verkar det som och FBK är inte ensamma om att spela varannan-matcher hela tiden. Kan sluta hur som helst.

Det har skrivits många rader om Henke Larsson innebandy-satsning de senaste veckorna och jag har föjt debatten noggrant. Jag blir en smula irriterad, inte för att Henke spelar innebandy (får han väl om han tycker det är kul), utan att han tycker att han ska få dispens ifrån den dötråkiga försäsongsträningen. Varför skulle han det egentligen? Han som är 37 år borde väl verkligen behöva träna ordentligt för att hålla sig i trim och kom inte och säg att innebandyn ger lika god träning som barmarksträning. Det är en himla skillnad. Hur många minuter springer du totalt i en innebandymatch versus fotbollsmatch. Nä just det....De säger att Henke är lätt-tränad men då kan vi ju kontra med att det är en jäkla skillnad att ha en boll framför fötterna än att dribbla med en klubba. Jag tycker att det är ok att Henke gör det han tycker är kul men inte att han lattjar runt och får fördelar samtidigt som han kvitterar ut dubbelt så mycket lön som sina lagkamrater bara för att det står Larsson på tröjan. Så mycket bättre är han inte. Självklart ska han inte heller bli uttagen i landslaget om han inte har spelat fotboll under våren. Antingen är man med eller inte. Så enkelt borde det vara.

Nu ska jag använda sista andetaget och ta ett ryck här hemma. Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback