Litt tå hört...

Idag har jag egentligen inget speciellt att blogga om. Jag är för trött och seg för att komma på något att skriva om.
Skulle kunna sova dygnet runt just för tillfället tror jag.
Imorse när jag åt frukost så undrade jag hur längesedan det var solen tittade fram egentligen? Det känns som evigheter sedan....

Hann att fixa tre julklappar innan jag började jobba tio så nu är det inte värst många kvar på listan.
Lite lugnare på jobbet idag men ändå en hel del att göra. Det blir inte trist i alla fall.
Åkte till ÖB för att se om de hade hittat Linas snuttefilt men det hade de inte. Undrar vart i hela friden hon kan ha lagt den....

Nu ska jag försöka lägga lite barn så kan man kanske packa in lite paket sen. Skönt att inte ha allt att packa på en gång.
Sedan har jag gömt klappar lite överallt i huset så jag är lite orolig att jag glömmer någon.

Imorgon blir det nog en ganska så tröttsam dag gissar jag. Barnbidrag och säkerligen många som har fått lön i förskott så det kan nog bli en smärre invasion. Därför ska jag jobba heldag även den här fredagen. Skulle verkligen behöva komma ned till Apoteket för att köpa stödstrumpor. Mina ben svullnar ju så fruktansvärt och det gör så ont! Provade morsans stödstrumpor i somras och det var jätteskönt.

Läser att Riksbanken vill slopa femtioöringarna. Inte en dag för sent säger jag. Vilken nytta gör de egentligen? Bara ivägen och pyttesmå och krångliga att hantera. Risken finns väl i och för sig att priserna alltid avrundas uppåt.

Läser vidare att en pojke i USA har blivit nekad en grattis-hälsning på sin födelsedagstårta. Anledning? Han heter Adolf Hitler. Hans föräldrar som påstår att de inte är nazister har döpt Adolf syster till Joycelynn Arian Nation och har hela huset prytt av hakkors. Hmmmm....inte nazister va???

Dagens önskelista:
1. snö-är så himla trött på regn
2. Bryan Adams "Something about christmas time"-har inte hört den än i år
3. tofflor-för det drar så jäkla kallt om fötterna
4.massage-skulle verkligen behöva det
5. barn som somnar tidigare på kvällen-skulle behöva lite lugn och ro någon gång under dagen
6. vinst på Postkodlotteriet- skulle behövas i dessa tider
7. Städning- en städfirma skulle gärna få göra några timmar i mitt hus innan julafton
8. En stor drink gjord på Absolute Päron, lime och sprite-för att det är så himla gott!
9. Ny film för Angelina-för att jag är så vansinnigt trött på Teletubbies och Pippi. Det enda hon vill se.
10. En kram-det är alltid härligt!

Det var allt för idag....Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback