Tomtar på loftet och ett massivt julbord

Nu börjar det bli ganska sent denna söndagkväll och jag har ett litet problem.
Angelina somnade som en stock i bilen på väg hem ifrån julbordet och har sovit i över tre timmar. Nu är hon däremot pigg och vaken och sitter i Stefans rum och kollar på Pippi Låmgstrump. Kruxet är att hon ska vara färdigklädd och klar för luciatåg på dagis 7.00 imorgon. Kan bli lite trixigt det där misstänker jag....

Som sagt har vi varit på julbord på Norlandia idag. Min snälla fader bjöd hela gänget och det var suveränt gott. Tack så hemskt mycket pappa!

Angelina har satt sig till bords. Hon fick i sig ganska mycket faktiskt. Köttbullar, korv, ägg, skinka, glass, en clementin och en apelsin. Inte illa.


Linnéa var finklädd och hur söt som helst!


Sen fick hon ligga i vagnen och leka en stund...


Pappsen och faster väntar på maten...


Stefan har gett sig på bordet med småkakor...



Glenn har smuttat på snapsen....



Väldigt suddig bild men det här är min tallrik med den varma maten. Då hade jag redan ätit en före det med den kalla maten. Behöver jag tillägga att jag blev mätt? Har inte ens käkat kvällsmat.



Personalen tog fram leksaker till barnen men Angelina var övertrött och mer intresserad av att springa omkring och kladda på fönstrena....


Stefan leker med Linnéa som fick ett täcke att ligga på.



Linnéa leker med Fisher Price-hunden som tydligen alla barn älskar. Angelina fick en sådan i julklapp när hon var tre månader och hon har lekt hur mycket som helst med den....

Har inte fått så värst mycket mer uträttat idag egentligen. Har småplockat lite och fått ned resten av julsakerna från vinden. Visste inte riktigt hur jag skulle få plats med alla tomtar men nu är de utplacerade i varenda vrå av huset. Nu är det bara julgranen som fattas och den är det Peters uppgift att fixa.
Såg i lådorna att det hade varit möss där och rumstrerat. De hade inte haft sönder något mer än tidningspapper så det var ju bra. Det är första gången sedan vi flyttade hit som vi någonsin har sett spår efter möss. Det blir att gillra fällorna...


Min samling av jultomtar. Ja jag vet....ganska sjukt egentligen....ändå upptäckte jag några till i en låda lite senare...


Hittade konstigt nog inte den största tomten som jag har fått av morsan. Har en svag aning om att den var borta redan ifjol. Eftersom den är cirka 50 cm hög så borde den vara lätt att hitta-men icke. Tror att Peter är lite blind. Den ligger säkert på vinden men eftersom det finns möss där så kommer i alla fall inte jag gå upp och titta....


Den här tycker jag är otroligt cool. Det är Angelinas men jag kommer inte ihåg vem hon fick den av....

Fick så fruktansvärt ont i nacken och huvudet efter julbordet så jag tog en Ipren. Höll på att ta en kvarbliven Citodon som låg i paketet men upptäckte det i sista sekunden som tur var.

Imorgon funderar jag på att åka till Töcksfors och fixa lite klappar. Vore skönt att inte ha kvar allt till sista sekunden som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback