Julklappsbestyr

Orkade helt enkelt inte med att blogga igår kväll. Var ganska mäktigt sleten efter en dag som spenderades först i Töcksfors och sedan i badhuset. Dessutom så fortsatte Angelina med sin vägran att somna på kvällen. Hon var helt otroligt uppspelt igår kväll. Kanske får dra ner lite på sovandet under dagen?

For till Töcksfors med förhoppningar å att kunna fixa de sista julklapparna men tji fick jag. Det gick inte att få tag på en enda grej av det jag skulle ha! Väldigt trist tycker jag när man verkligen inte har någon lust att åka till Karlstad för att julshoppa...
Däremot köpte jag en rosa sparkcykel till Angelina på Brio. Den stod upp-packad i affären och hon var genast där och ryckte i den.
-Tinky Winky ha sån, konstaterade Angelina och satte full fart genom affären.
Tinky Winky är en av figurerna i Teletubbies. Visserligen är det inte den figuren som har en sparkcykel men det är ju inte så lätt för henne att hålla reda på....
Lyckades faktiskt både betala och forsla ut den utan att Angelina fick se att jag hade köpt den.
Gick runt ett tag och kollade men Angelina är inte direkt lätt att ha med sig i affärer nuförtiden så man blir fort ganska nöjd. Hon rycker och drar i allt, springer iväg så man får lite smått panik och totalvägrar att sitta snällt i vagnen.
Det är otroligt mycket testande av gränser just nu och det sliter en del märker man...

Angelina lyckades att tappa bort sin snuttefilt igår eftermiddag. Lite smått panik. Hon har ju visserligen två andra men det är inte alltid som de duger. Skulle gissa att hon tappade den på ÖB när vi var där så jag får åka och kolla om de har hittat någon. Det gick i alla fall bra i igår kväll....

Nu ska jag snart väcka Stefan och köra ut honom sedan är det dags för jobb igen.
Peter kom hem redan i går kväll så Angelina behöver inte gå till dagis idag. Nu blir hon ledig jättelänge.
Peter hade fixat en ädelgran som såg väldigt fin ut. Nu gäller det bara att få tag på lite fler julgranskulor. Har för mig att  några flög i golvet ifjol eftersom den granen barrade så in i Norden så förrådet behöver att fyllas på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback