Äntligen lugnt

Nu är det då fredag kväll och jag är gräsänka. Peter är på "personalfest" uppe i sommarstugan och jag gissar att den sammanlagda promillehalten på deltagarna är oroväckande hög vid det här laget...
Själv har jag spenderat cirka fyra timmar av min kväll att försöka få min ärade dotter att sova. Det finns inget som jag finner mer frustrerande än när ungen inte vill sova fastän man ser att hon nästan håller på att kollapsa av trötthet. Då gäller det att var den mest envisa, vilket jag nästan alltid lyckas med...
image10
Sommarstugan vid Ösjön

Nu sover hon i alla fall och vi får hoppas att det varar. Inatt vaknade jag av ljud ute ifrån köket. Då hade hon på något sätt lyckas ta sig över mig och ner ifrån sängen utan att jag hade vaknat. När jag gick upp för att kolla så satt hon på golvet och ritade.Helnöjd...Lite välling fick henne dock att somna om en stund till tack och lov...

Idag har hon i alla fall inte varit lika grinig som igår. Kanske beror det på att hon har fått hela tre glass-strutar av mig...Så nu har hon stått hela kvällen vid grinden och sagt "gass" för hon vill att vi ska gå ner till frysen och hämta mer....Febern har i alla fall gått ner och hon verkar piggare....Tänk om också jag skulle kunna få lite mer energi tillbaka....
image12
Angelina har fått en ny passion här i livet-att rita på allting med sina nya kritor

Imorgon ska jag i alla fall få komma bort lite ifrån hemmalivet. Då ska vi gå ut ett gäng och bowla och käka lite god mat på hotellet. Då får Peter vackert stanna hemma. Ska bli skönt. Visserligen jobbade jag idag men det räknar jag inte som att "komma ut". Det var jäkligt fullt upp idag på förmiddagen och mellan 8 och 10 hann jag knappt andas. A-M ska jobba för mig imorgon så jag slipper att ordna barnvakt. Skönt!

Ska nu sätta mig och kolla in den där Aerobic-utbildningen som är i Karlstad om två veckor. Kan nästan inte missa en sådan chans. Vill inte föreningen bekosta den så får jag väl hosta upp pengarna själv...

Tony Rickarsson var ju hur cool som helst i kvällens Let´s Dance. Jag blir så satans sugen på att lära mig dansa när jag ser det där programmet. Skulle det finnas sådan dansträning här i Årjäng skulle jag haka på direkt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback