Home alone...

Ja jag är ju inte helt ensam för Angelina ligger i sin säng och sussar. Peter jobbar som ljudtekniker i hamnen ikväll och Stefan är också där för att få träffa en av sina idoler, "Heavy" i Dökött. De ska spela där idag och därför fick Stefan komma ner och hälsa på honom. Han försvann med kameran i högsta hugg för ett par timmar sedan så jag hoppas att jag kan lägga ut lite bilder sedan.

Jag diggade också Hjalle & Heavy när de var med i Tv-programmet "På rymmen" för många år sedan. Kanske inte så mycket för deras musik utan mer för att de verkade vara ett par störtsköna dalmasar!
Vet inte riktigt hur det kom sig att Stefan började att lyssna på dem men jag vet att han har vunnit priser på skolan när han har imiterat dem på klassens timme.

Ledig idag och jag har inte fått värst mycket uträttat. Fick för mig att jag ville byta gardiner så jag putsade ett par fönster och bytte. Sedan var det inte kul längre för jag har inga fina gardiner. Vill helt enkelt köpa nya. Överhuvudtaget är det en hel del inredningsgrejer som jag vill ha så det får nog snart bli en tur till IKEA. Angelina behöver snart en riktig säng bland annat och förvaringslådor till leksakerna.

Blev ingen golf idag heller och inte ens en promenad. Fy skäms på mig vad lat jag är! Imorgon har däremot Tommy lovat att följa med på en runda. Sov däremot middag i nästan en timme. Har känt mig dödstrött idag. Det är nog den minst sagt tuffa arbetsveckan som kommer efter plus sena kvällar.

Läste om "Engla"-mördaren i tidningen idag och blev så äcklad att jag fick lägga ifrån mig den. Fy fan vilken vidrig, jävla äcklig gubbe. Det finns inget straff som är hårt nog för en sådan människa. Tyvärr så är han ju inte ensam. Läste också om det unga paret som hade svält sin femåring till döds. Hur kan något sådant få ske? Det måste ju finnas någon utomstående åtminstone som reagerar tycker man....Usch vad fruktansvärt sorgligt....

Däremot börjar jag bli trött på alla Lisebergs-historier från alla mediekåta människor som är rädda, vill ha pengar tillbaka eller helt enkelt bara vill synas. När jag läste om de allvarligare olyckorna som har skett på Liseberg så är 90% orsakade av idioter som inte följer föreskrifterna. Alltså inga tekniska fel utan olyckor orsakade av människor som inte följer reglerna. För alla som är läskunniga så står det skyltar och föreskrifter vid varenda attraktion om vad man får ha med under åkturen eller varningar för personer med vissa åkommor.
När jag var gravid första gången så besökte vi Gröna Lund. Där stod det klart och tydligt på skyltarna vilka karuseller som man kunde åka och vilka man inte borde ge sig på. Bild med en bula på magen och ett streck över. Svårare än så var det inte. Att det inträffar så svåra haverier som med Rainbow måste ändå vara ganska ovanligt. Med tanke på hur många besökare Liseberg har per år så tycker jag nästan att det är konstigt att det inte händer mer saker. Jag kommer i alla fall att åka karuseller precis som vanligt. Jag tror inte på att gå omkring och vara rädd för saker hela tiden. Det är ju trots allt spänningen man söker när man sätter sig i Balder, Uppswinget eller Lisebergsbanan....

Dags för lite kvällsmat och sedan ska jag kolla på "Gangs of New York" som innehåller två helt suveräna skådisar, Daniel Day-Lewis och Leonardo DiCaprio. Har för mig att jag tyckte den var bra första gången jag såg den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback