Nähä...inte idag heller...

Var uppe med tuppen idag för att spela golftävling. Det mullrade oroväckande söderut men det drog som tur var bort. Klibbigt och varmt var det i alla fall redan i ottan.
Jag och Calle gick ut redan som andra boll. Gick tillsammans med två trevliga killar, en från Sollefteå och en ifrån Forsbacka. Det är den största tjusningen med att tävla tycker jag att man träffar så otroligt många trevliga människor.

Första varvet gick väl hyfsat för båda men sedan kom den stora genomklappningen för min del. Jag strök fem av nio hål på sista varvet och spelade helt enkelt bedrövligt. Calle spelade stundtals bra och räddade till oss några poöng i alla fall. Skrapade till slut ihop 35 poäng men det var ju alldeles för dåligt. Har inte kollat resultatet än men jag hoppas att vi inte kom sist. Det värsta var att vi hade 8 poäng mindre än Tommy och Morgan och det sved förstås lite extra....
 Glömde i vanlig ordning kameran så det blir inga golfbilder idag heller. Synd.

Var hemma vid tvåtiden och åkte och köpte pizza. Var hungrig som en varg. Angelina sov middag så jag tog en liten powernap. Det funkade tydligen för jag har städat både över och undervåningen, skurat och dammsugit överallt hela eftermiddagen trots att det var väldigt varmt....

Peter är i hamnen och spelar med sitt band. Jag kan inte se dem idag heller. Får försöka den 15:e när de spelar på Allsköns musik. Hoppas bara att det blir lite folk idag som lyssnar.

Läste att de hade hittat killen som drunknat på Sommarvik. Fruktansvärt tragiskt men bra att de hittade honom innan någon annan gjorde det och då tänker jag speciellt på barnen. Läste i tidningen för någon vecka sedan att de hade hittat en fot på Tylösand. Det är ju antagligen ingen angenäm upplevelse....

Sitter och funderar på vad vi ska hitta på till helgen när jag är ledig. Verkar som det ska bli dåligt väder i alla fall. Trist annars kanske vi kunde ha åkt till Vattenparken i Sunne. Vi får väl se hur det blir....

Nä nu får det nog bli lite kvarbliven lasagne från igår och lite TV och sedan så sover nog jag gott sen misstänker jag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback