Packa lite saker...

...måste jag göra nu för i eftermiddag bär det iväg på båttur. Fastän vi bara ska vara borta i två och en halv dag så blir det ganska mycket grejer som ska med. Vi hade tänkt att hinna till Östra Silen redan idag och därför blir det ganska brådis eftersom slussen stänger sju och jag jobbar tills strax före fyra. Därför får jag packa lite innan jag börjar jobba och Peter får fixa käket under dagen....

Igår kväll var vi ett helt gäng på Sommarvik och åt middag. Brukar vara där i alla fall en gång per sommar för det brukar vara rätt mysigt och bra mat. Igår blev jag dock ganska besviken på en rad punkter.
1. Beställningen sker vid bardisken vilket blir ganska rörigt och tar lång tid. Dessutom känns det som om en restaurang av Sommarviks kaliber ska ha en kypare.
2. Det var en trubadur som sjöng i ett hörn. Han var inte dålig alls men på den lilla ute-verandan så blir det alldeles för högt ljud så man kan inte föra en normal konversation. Därför var vi ganska lättade när han tog en paus lagom tills vi skulle börja äta.
3. Jag fick inga glas trots att jag hade beställt två öl och tre läsk. När jag skulle hämta så fanns det knappt några diskade. Samma sak med besticken. Det tog världens tid att ens samla ihop gafflar till oss.
4. Barnstolen som jag hämtade till Angelina var trasig och man kunde lätt nypa sig på de trasiga delarna.

Jag gillar egentligen inte att klaga på andra matställen eftersom jag själv vet hur svårt det är att hinna med allt och tänka på alla service-detaljer men jag jämför enbart med hur restaurangen såg ut för bara några år sedan och det är stor skillnad tycker jag.
Maten var däremot jättegod och det är ju ändå det viktigaste. Vi åt fläskfilé med örtgräddsås, klyftpotatis och grönsaker och blev rejält mätta och belåtna. Vi skrattade lite åt Lotta som fick klyftpotatis för en hel armé.

Nu blir det inget bloggande på förrän tidigast måndag kväll. O hoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback