Besvikelsen var stor...



...över att Sverige inte höll hela vägen ut. 1-1 hade varit ett superresultat att ta med sig. Min personliga besvikelse blev ännu större eftersom jag var helt säker på att Sverige skulle vinna matchen. Jag hade tippat 2-1 till Sverige och trodde på fullaste allvar att det skulle bli verklighet även fast det i stort sett var spel mot ett mål i sista halvan av matchen.
När Villa forcerade in sista bollen så trodde jag knappt att det var sant. Möjligtvis var det rättvist men jag verkligen HATAR mål på övertid!
Sverige gjorde faktiskt en kanonmatch tycker jag. Zlatan var kung så länge han var på planen och både mittfältet och försvaret höll hög klass i första halvlek. Ett tag så var det till och med Spanien som fick slå bort bollar i panik. Sen gick Zlatan ut och inte ens alla hans belackare kan blunda för det faktum att Sverige utan Zlatan är inget lag som slår stornationer. Zlatan är en superstar som Sverige behöver för att avancera från gruppspelet.

Nu måste vi slå Ryssland men jag har onda aningar. Vi ska ine ta för givet att det blir så. Det kommer vara så mycket nerver och taktik inblandat i den matchen så det kan sluta hur som helst.

Markus Rosenberg var totalt urusel på planen och indirekt bär han skulden för Sveriges förlust anser jag. Att kasta sig och söka frisparkar likt vilken Ronaldo som helst är så jäkla svagt. Hoppas att han inte spelar mer. Bättre att satsa på Allbäck som trots allt har rutinen trots att hans säsong har varit motig.


Johan Elmander som mittfältare var dock magnifik igår....

Klarar Sverige att avancera till kvartsfinal så är det nog ändå stopp. Då möter man Holland och dem är det inget lag som vill möta just nu. Deras match mot Frankrike i förrgår var fotbollspoesi på hög nivå. Vilket tempo! Vilka dribblingar! Vilka mål! Holland spelar som i en anfallstrans just nu och det är svårt att se att något lag ska kunna stoppa dem. Länge sedan man såg sådan total offensiv och rolig fotboll. Marco van Basten har verkligen satt sin egen prägel på laget och jag tror att det har gjort mycket att de gamla gringubbarna har gått i pension. Holland har ju inte direkt varit känt för att vara ett harmoniskt lag de senaste femton åren med alla rasmotsättningar som har funnits mellan t ex Kluiver,Davids och bröderna de Boer.

Nu är det bara att hoppas att Sverige kan ladda lika mycket inför Rysslands-matchen och att Zlatan kan spela. Vi behöver honom-så enkelt är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback