Då visade jag rumpan för en norsk gubbe....


OBS! Inte min rumpa! Men min är nog ungefär lika bred


Tja vad ska man säga. Ibland är det som upplagt för att man ska göra bort sig. Man bäddar för det själv på något vis.
Idag tog jag nämligen vespan till jobbet. Eftersom jag var ganska sen så beslöt jag mig för att åka i mitt omlottförkläde. Orkade helt enkelt inte bemöda mig med att sätta på mig tights under. Fick tajta till förklädet ordentligt eftersom det friskade på bra när jag gasade på upp till jobbet, men allt gick finfint.

Värre var det när jag skulle hem. Svängde förbi ICA för att köpa det allra nödvändigaste. Parkerade strax utanför entrén där det satt en gammal norsk gubbe samt två damer. De kollade väldigt fascinerat på mig och vespan när jag kom. De skulle bara ha anat vad som komma skulle.

När jag sedan hade gjort mina inköp så skulle vespan kickas igång eftersom batteriet är slut. Jag är ju ganska kort och jag tycker det är enklast att kicka om jag står bredvid. Där står jag lite halvt om halvt framåtlutad med ryggen mot den den norska gubben och hans kvinnliga sällskap. Plötsligt kommer det en vindpust och jag känner att den tar tag i förklädet och bara lyfter hela skiten. Där fick de se lite mer än de behövde. Kände dessutom att trosorna satt oroväckande långt upp i arslet. Gissa om jag kom fort därifrån! Jag skrattade och muttrade för mig själv hela vägen hem....Sens moralen blir: Byxor på när man kör vespa såvida man inte har en väldigt läcker häck med tillhörande snygga trosor (men det har inte jag).


Idag försov jag mig hela 45 minuter och fick en lagom kul start på dagen. Angelina var också nästan helt medvetslös så henne fick jag släpa upp ur sängen. Hon blev dock väldigt pigg när vi anlände till dagis.

Kom in en galen norsk tant på jobbet idag och frågade efter A-M.  A-M pratade med henne i cirka tjugo minuter och tanten var väldigt upprörd över en massa saker men A-M fattade inte riktigt vad det hade med henne att göra. Det hade det nog troligtvis inte heller. Den här crazy ladyn hade tydligen någon koppling med A-Ms granne men inte fattade vi mer för det. Nu är vi lite rädda för den tanten. Mycket konstigt folk som går lös där ute.....

Angelina var överlycklig när jag hämtade henne på dagis och verkade pigg som en lärka. Så fort vi kom innanför dörren hemma blev hon som förbytt. Hon bara skrek och gnällde hela tiden. Hon blev inte ens glad när Stefan kom hem, trots att hon inte har sett honom på en vecka. När hon fick lite lasagne så blev det bättre. Hon var väl helt enkelt hungrig....

Stefan kom hem brunbränd och fräsch från Tunisien idag. De hade haft en jättebra semester med mycket sol och bad. Lite sleten är han dock efter resan.

Åkte ut och golfade med C. idag på kvällskvisten. Funkade inte lika bra som på drömrundan i förrgår men jag hade 15 poäng och det är väl OK. Puttningen samt inspelen var bedrövliga idag. Bäst var sista driven på 18:e hålet. Då sa jag till C: - Nu ska jag sopa till den här så den flyger som h-vete!
Och det gjorde jag. En av mina längsta drivar någonsin. Det kändes i hela kroppen. Sånt är roligt.

Har kollat DH och försökt att plocka undan litegrann. Imorgon är det ledigt så då kanske jag får dammsuga. Kommer inte ihåg när jag gjorde det senast....

Nu ska jag raka bort skogen som jag har odlat på mina ben. USSSSCCCHHH va ofräscht!

OK..om man jämför med honom så är jag inte så hårig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback