Första semesterdagen-helt hysteriskt!

Fick ingen välbehövlig sovmorgon idag inte. Klipptid 8.15. Stefan sov som en gris så jag tog med mig Angelina. Inga problem det heller....
Gött att få av sig lite hår innan semestern.
For hem och fixade proppen i avloppet i tvättstugan. Den satt som tur var inte så hårt. Sedan gav jag mig i kast med att städa ur skräp ur garaget och förrådet som vi fort till miljöstationen med. Pantade lite flaskor också när vi ändå var i farten.
Sen var det dags för städning av garaget. Kunde ju inte ta allt eftersom en del ska till tippen, men det blev skillnad ändå.
När Angelina sov så kollade jag lite på semesterboende. Vilken djungel! Och vilken tid det tar!

Blev så jävla trött på att se gräsmattan som inte har varit klippt på tre veckor så jag släpade ut klipparn och försökte få igång den. Drog så jag fick ont i axeln men inte fan startade den inte. Ringde till Peter som informerade mig om att man var tvungen att trycka på en chok först. Hjälpte inte heller. "Är det någon bensin i den" undrade Stefan. Nä inte tillräckligt i alla fall visade det sig. Tankade och sedan startade den på studs. Nu måste jag faktiskt erkänna att jag aldrig klippt gräsmattan förr med en vanlig gräsklippare, bara en åkbar. Jag är snart 28 år och har aldrig klippt gräset! Sannerligen på tiden att jag gör det även om jag tycker det är mans-göra. Efteråt kan jag inte förstå varför det ska gnällas så mycket över det. Vår gräsmatta är ju så liten att allt är över på tio minuter. Lätt som en plätt. Går ju satans mycket fortare än att dammsuga! Nu kommer jag troligtvis klippa hela tiden....

Lagade lite lasagne och sedan var det dags för nästa projekt. Ta ut Angelinas pool och fylla den. Blev riktigt bra faktiskt. Skönt att få ut den ur Stefans rum.

Poolområdet

Stefan lirar boll


Angelina leker lite
Hann med en skön kvällspromenad runt Strand också. Behöver jag efter mitt alkoholintag under helgen....

Badade Angelina när vi kom hem och hon somnade bums. Har bokat en del av boendet på semestern. Det blir Smögen på söndag, High Chaparall på måndag, tisdag och troligtvis Borås på onsdag. Bra om vi kommer en bit på väg hem på onsdagskvällen. Var lite inne på om vi skulle åka till Skara en dag men Stefan ångrade sig och ville stanna två dagar på High Chaparall istället.

Måste säga att jag har fått otroligt mycket gjort idag. Fattar knappt själv hur jag har hunnit allt. Imorgon ska jag ta tag i inomhusstädningen om det är sämre väder. Annars får jag fixa poolen. Visade sig att det var ett hål på den så allt vatten hade redan läckt ut när jag kom hem från promenaden. Bara att laga och börja om från början igen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback