Göteborgsresan i bilder....

Jag lovade ju en resumé över helgen så här kommer den....


Parkeringshuset var så löjligt trångt att Peter verkligen fick hålla tungan i mun för att tråckla in den kära gamla Volvo-kombin.


Medans Peter parkerade så tog jag en bild på Lisebergstornet. Peter tyckte att jag hellre skulle guida honom så han inte körde in i något....Tyckte inte jag....


Första ölen på avenyn samt vy över Peters skrev....


Takbaren på Scandic Rubinen. Mycket trevligt ställe....Fläktade gjorde litegrann i alla fall....


Min mat som jag åt på restaurangen Meze. Kolla så mycket mat! Då hade vi käkat förrätt också innan...Vi rullade hem....


Peters mat är inte heller illa. Han orkade ungefär hälften. Meze är ett superställe!


Vi gick lite vilse på hemvägen så Peter plockade fram GPS.en. Lite skämmigt...men vi hittade till slut.


Mamma! Såhär får du göra för att ha blommorna ifred utanför affären i sommar....


Shopping, shopping, shopping...


...då blir Tessan såhär glad!


Var bara tvungen att få en typisk turist-bild på Poseidon.


Hahahaha...den här klubben besökte vi....INTE!


Konstig dans mitt i stan...men roligt hade de....och vi också....


Den här inhandlades åt Angelina på Liseberg. Av säkerhetsskäl tog vi inte med kameran dit. Men jäklars va göj vi hade! Jag vågade åka Uppswinget och jag är stolt över mig själv....


Peter undrar varför alla skomakare också gör nycklar. När vi tittade närmare så stämde det in på varenda skylt. Någon som vet?


På lördagkvällen blev det en öl i hotellbaren. Min 33 cl Corona kostade "bara" 68 kronor! Helt hutlöst! Drack den med andakt....


I hotellbaren träffade vi på den här relaxade människan- Jonas tror jag att han hette....


...samt hans smådryga sambo Ulrika.....Närå bara skojar. Vi känner dem båda två och vi bodde på samma hotell. Båda är hur trevliga som helst....


Varför måsta alla offentliga toaletter se ut såhär???? Usch, fy och blä!!!!!


På hemvägen stannade vi till i Gustavsfors och åt god mat på Alcatraz. Här en bild mot den mysiga kanalen.

That´s it. Vår helg i Götlaborg. Vi hade hur gött som helst. Bra väder. God mat. Bra sällskap och ömma fötter. Hoppas att vi kan göra om det snart igen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback